Към съдържанието


- - - - -

Школи на Удан


  • Please log in to reply
В темата има 60 мнения

#21 BubbleGum

BubbleGum
  • Дао
  • 101 мнения
  • Пол:Мъжки
  • БИ:мма

Публикувано: 26 юли 2006 - 01:06

За тези, които искат да отидат в Удан, нека си приготвят повече пари. 1600 долара за две форми с меч как ви се виждат? 8000 за два месеца престой? ...... Аз научих споменатите две форми ( Сюен кунг дзиен и Лиен хуа дзиен ) за 200 юана (30 долара) от ученик на един от тези майстори, учителят му го изгонил, понеже си направил видео диск.


Хехе ясно е, че не става така. Отиват сульо и пульо в Удан с пари за губене, уданците ги харесват кви са готини пичове и на драго сърце почват да ги обучават с усърдие и интерес. Мисля си, че ако някой голям учител ти довери нещо "специално" ще го направи заради способностите и човешкия фактор - харесване, приятелство, сходство на характери.
Първо с яко работа и умения стани някой от най-добрите в собствената си страна, създай връзки с чуждестранни майстори, обучавай се при тях по възможност, нататъка.......... като го постигнеш, ще имаш представа как да се развиваш. Нещо ме съмняват уданските майстори, за които разправяш. Ако те са най-знаещите и достоверните, щяха ли да се правят на такива бизнесмени? След като всеки, който пробва ги разбира кви са лайнари (ето примера с теб).
Как са тия форми Сюен кунг дзиен и Лиен хуа дзиен :P ? Свръхестествени ли са :devill: ? Бият ли с камшик по дупенцето нашите простонародни стилове?

#22 сила

сила

    мистър

  • Дао
  • 196 мнения
  • Skype: silafuyang :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:Добрич
  • БИ:тайдзи, ТКД, бокс, някои оръжия...

Публикувано: 03 ноември 2007 - 21:10

www.wudang.biz

Това е сайт на алманах "Удан", официално издание, издава се от 16 години в Китай. Пълен е със статии за традиционни Удански стилове. Ако има желаещи, могат да преведат нещо и да го пуснат във форума. Самият алманах е черно-бял, 72 страници + 8 цветни, излиза всеки месец, струва 5,50 юана ( 1 лев ) и вероятно е възможен абонамент от България.

Това мнение е редактирано от сила: 03 ноември 2007 - 21:11


#23 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 04 ноември 2007 - 11:18

Имаме съвсем нова информация за манастирите от планината Удан (провинция Хубей, Централен Китай) и бойните изкуства, които се практикуват там. Информацията е от нашия колега и приятел Александър Иванов, който живее в чужбина и преподава бойни изкуства (Тай-Дзи-Цюан, Карате и Удан-Цюан; също и Ци-Гун/Ней-Гун). Той е посещавал манастира и има двама учители, с които поддържа контакт и ще ходи пак там за продължителен период на обучение. Искам да подчертая, че той се занимава с бойни изкуства повече от 20 години, като през последните години слага акцент върху вътрешните стилове и практика на Кунг-Фу! Информацията е проверена и автентична ("от извора" така да се каже!) :chinese: .
Първо за манастира; той не е един, а се оказват че са 36. Всичките са действащи със даоски монаси и монахини и във всичките се практикуват традиционните бойни изкуства от даоската школа (също и някои будистки). От тези манастири за външно обучение са отворени само 7, където могат да се обучават свободно и чужденци. Месечната такса, включваща храна, спане и обучение е около 800 долара; за китайци е доста по-евтино. Според едно интервю на майстор Бин (Джонг Сюечао) в сп. "Кунг-Фу/Тай-Дзи", септември/октомври, 2007 г., дори и досега се откриват в планината храмове и обители, които са били изоставени от стотици години.
Ситуацията около школите и манастирите в Удан е доста по-различна от тази в Шаолин. До 1992 г. манастирските школи са били затворени за външни лица и се е тренирало строго конфиденциално; само даоски монаси са можели да практикуват там! След 1992 г. Уданската Даоска асоциация, взима решение да отвори някои от школите, за да се популяризира системата, и така Удан отваря врати за по-широка аудитория. По тази причина, някои незапознати считат, че едва тогава е възстановена традицията и че предлаганото обучение в Удан е нещо ново, следващо рекламните трикове на Шаолин. Това въобще не е така - ТРАДИЦИЯТА В УДАН НИКОГА НЕ Е ПРЕКЪСВАЛА ОЩЕ ОТ ДИНАСТИЯТА ТАН (618-907 г.)! Съхранени са почти всички традиционни методи, стилове, форми, Ци-Гун/Ней-Гун и работа с оръжие (на първо място прочутата фехтовка и работа с меч).
Тренира се целогодишно, като в централния манастир има около 50 ученика. Тренира се около 6 до 9 часа на ден, разбити в три секции; 7 дни в седмицата! Освен Кунг-Фу, се изучава също Ци-Гун/Ней-Гун, медитация, даосизъм (философия и практики) и традиционна китайска медицина. За китайската нова година (м. февруари) има ваканционно прекъсване около 2 седмици. В манастирите се води суров и непретеннциозен живот; липсват телевизия и Интернет. През деня тренировките на монасите протичат на скрити места в планината или в бамбуковите горички наоколо, далеч от погледите на посетителите на маkастирите и туристите. След обяд и надвечер, когато посететелите си отидат, тренировките се правят във вътрешните дворове и площадки на манастира. Цялата година се тренира на открито, изключение, когато вали дъжд или сняг.
Уданското Кунг-Фу се отличава от останалите стилове по своята "течливост" (флуидност), вътрешна насоченост, кръгообразни движения, следване на естествените природни закони, по-голямо внимание за съхранение на здравето, самозащитата и личните умения за посрещане на една атака. Всичко това изисква доста повече работа и време за развиване на уменията, за да може техниките да се използват в реален бой!
Изучават се различни форми на Уданския Тай-Дзи-Цюан, Син-И-Цюан, Ба-Гуа-Джан, Тай-Хъ-Цюан ("Бокс на Великата хармония"), Ба-Дзи-Цюан ("Бокс на 8-те Предела"), У-Дзи-Цюан ("Бокс на Безпределната Празнота"), Удан-Дзиен ("Удански меч") и редица други редки традиционни стилове. Особен интерес представлява Уданския Тай-Дзи-Цюан, чиято проекция може да се види в стиловете Чън и Джаобао в провинция Хънан, които са доста близки до оригинала идващ от Удан.
Ето и някои полезни линкове към манастира за желаещите да го посетят http://wudangdao.com
Аз разполагам и с една уникална книга сборник "Абсолютната техника на Удан", за съжаление е на старокитайски и търся някой дя я преведе (може и части от нея). Има доста полезна информация вътре, съдейки по наименованията на главите. Моя приятел синолога Май Богачихин от Москва искаше да я превежда, но му се видя доста трудна, пък и е бая дебела (729 стр.) и се отказа. А той е превеждал доста китайски книги и статии за Тай-Дзи-Цюан и Ци-Гун. Ако някой мераклия тук се появи, можем да го обсъдим! :chinese: :yin-yang: :chinese:

Това мнение е редактирано от Доктора: 04 ноември 2007 - 11:38


#24 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 23 януари 2008 - 14:36

bfw_laoshe@abv.bg| Настройки| Помощ

Ето ви една информация за манастира и школите в Удан директно от човек, който се е обучавал там през 2006 г. - българинът Александър Иванов от София.

Подател: alexander ivanov <alexander8169@yahoo.com> добави в адреси
До: Dorian Alexandrov <bfw_laoshe@abv.bg>
Относно:
Дата: Вторник, 2008, Януари 22 20:17:55 EET

Здравей Докторе,
Прочетох статията за Шаолин,както и твоя коментар за Удан.
До преди обявяването на планината за световен паметник на културата от ЮНЕСКО,през 1985 година, там никога не е имало школа или училище за бойни изкуства. Просто даоският канон е друг-всеки монах (Майстор) си взима последовател или последователи. След като са си намерили последовател,те го обучават в продължение на 3 години на, както те са го приемали, основни умения в Кунг-Фу, традиционна медицина и др. даоски умения, достатъчни според тях за да оцелее в цивилния живот. След това са изпращани за 2 год. да живеят между хората и чак тогава, ако се върнат са им показвани висшите умения. Въпреки, че са поддържали връзка помежду си, тя не е била административна.
Казвали са еди кой си е ученик на еди кой си Майстор, не са наблягали на "идва от еди кой си стил." Понякога различните ученици на един и същ Майстор са изменяли стила според собственото си виждане. В резултат на което, уж един и същ стил изглежда по различен начин. Начина на преподаване е бил ученика просто копира Майстора, по начина по които той самия вижда. За Майстора не е било важно да прекопират движенията му а да има смисъл и затова е можел да изменя начина на преподаване в зависимост от ученика. Този подход се явява точно противоположен на военния образец-"показвам и всички повтарят."
Когато виждат че света се интересува от това,което имат в Удан, управляващите се сещат,че могат да припечелят от това. За целта решават,че всичко трябва да е организирано и под контрол. Създава се централна администрация и управление и училище (до манастира "Пурпурно небе") където всички Майстори са задължени да преподават своето Кунг-Фу. Някои не приемат и напускат, други се съгласяват и наистина преподават, но понеже такъв начин на обучение не е точно в даоските традиции, а и повечето хора не разбират всъщност за какво става дума, в един момент се оказва, че те преподават само форма (таолу) и Ци-Гун. Въпросните Майстори са имали и своите лични (вътрешни ученици преминали церемонията байшъ) ученици и там нещата са съвсем други. В този период започва т.нар. събиране и връщане обратно в планината на всички стилове с корени от Удан. Поне двама от Майсторите 15 поколение преподават и Тай-Дзи-Цюан стил Джаобао (вариант на Чън). На практика се получава, че всеки от четиримата Майстори 15 поколение е личен ученик на някои (например моят учител е личен ученик на двама) от старите майстори, но преподават и всички форми, застъпени в официалната програма.
Когато Майстор Юан е пристигнал в Удан, там е имало доста хора практикуващи в отшелничество, в опит да достигнат безсмъртие (каквото и да означава това), днес те са почти изчезнали. Всъщност повечето хора живеещи там и в околностите смятат,че те са само легенда. Със сигурнаст мога да кажа,че за сега това не е така,но явно както се развиват нещата скоро ще бъде. Никoй от тези хора не разкрива своята система или както се изразяват там своето Кунг-Фу. Причините са доста комплексни: Необходимо е доста високо ниво за да може да се приема такова знание, тъй като то е отвъд логиката и думите; никoй Майстор няма да си хаби времето, освен ако не е сигурен, че ученикът е дошъл и посветил живота си на това. Един от учителите на Майстор Юан е ученик на "Безсмъртен" и му е обяснил принципно за какво става дума, но без детайли, тъй като той самия (учителят на моя учител) не е бил на такова ниво. Става дума за следното: при нормалните хора емоциите, които са Ян (позитивни) се отделят нагоре, докато телесните течности (Ин - негативни)-надолу. Чрез специални практики кандидатите за "Безсмъртни" обръщат цикъла - смъкват горещите емоции и мисли в долния дантян (коремния енергиен център), където те подгряват телесните течности. Превърнати в "пара", последните се издигат нагоре, където отново се охлаждат и смъкват. Така се получава постоянен кръговрат (специален цикъл на енергията Ци), който води до естествено филтриране. Практикуващите прекарват големи периоди от време практически без да мърдат (в неподвижност; статична медитация), не изразходват енергия, почти не приемат храна и вода и поради тази причина не отделят. За всеки, които има елементарна представа от биология и физиология, звучи като пълна глупост, но както казах тук става дума за нещо, което е отвъд нашите разбирания. Обикновено това се практикува далеч от света на хората, защото чрез неподвижност на тялото, се постига неподвижност на духа и на разума. Когато те са неподвижни, естествено трите центъра съвпадат (долния дантиен). Такава неподвижност е възможна само когато няма дразнители и желания. Тук не става дума да се контролираме, защото това предполага умишлено действие- използване на разума(волята),което е обратното на покой на разума. Просто се практикува, докато всички желания, емоции и спомени изчезнат от самосебе си. След като такова състояние се достигне, вече няма значение дали "Безсмъртния" живее в града или в планината. Никoй обаче не дава гаранция, че практикуващия изобщо ще достигне такова ниво. Времето тук изобщо не е фактор.
В заключение,това което се случи с планината Суншан и Шаолин абсолютно сигурно идва и в Удан, при това даосите изобщо нямат думата - това е държавно решение. Когато аз си тръгвах, вече строяха огромен хотел с голяма зала за трениращи на 350 м. от портата, която води към планината. Единственото,което ни остава са няколкото истински Майстори там и тези, които като майстор Бин са отишли на запад (в САЩ). :chinese: :yin-yang: :chinese:


Получи се малко като статия,нямам нищо против да го пуснеш в даото както си е. Аз и да искам не мога,защото няма кирилица, мразя компютрите и би ми отнело много време да търся всяка буква, ако използвам преводача в даото. Вече веднъж ядосах един модератор с писане на латиница и му обещах да не го правя повече. Когато се видим ще ти дам повече подробности за срещата ми с един "кандидат безсмъртен" и др.интересни неща. Ако някои има въпроси, да ми изпратят е-мейл, ако е по възможностите ми, ще отговоря.
Благодаря за вниманието и всичко най-най-....

Това мнение е редактирано от Доктора: 23 януари 2008 - 14:39


#25 Амида_

Амида_
  • Гости

Публикувано: 25 януари 2008 - 12:27

bfw_laoshe@abv.bg| Настройки| Помощ

Ето ви една информация за манастира и школите в Удан директно от човек, който се е обучавал там през 2006 г. - българинът Александър Иванов от София.

Подател: alexander ivanov <alexander8169@yahoo.com> добави в адреси
До: Dorian Alexandrov <bfw_laoshe@abv.bg>
Относно:
Дата: Вторник, 2008, Януари 22 20:17:55 EET

Здравей Докторе,
Прочетох статията за Шаолин,както и твоя коментар за Удан./... /
Благодаря за вниманието и всичко най-най-....


Страхотна информация !!! Дали г-н Иванов би споделил още от своя опит тук, в даобг ? :)

#26 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 25 януари 2008 - 15:53

Страхотна информация !!! Дали г-н Иванов би споделил още от своя опит тук, в даобг ? :)


Ами ни е си споделяме такива неща непрекъснато! Проблемът е, че Сашо в момента е в чужбина и му е проблем да пише директно в даото, за това аз пускам някои от писмата му отвреме навреме! Възгледите ни по някои въпроси за традиционните китайски стилове съвпадат напълно, както и за вътрешната алхимия! В албума ми има някои снимки на Сашо и такива от манастира Удан, погледнете за информация и там! :chinese: :yin-yang: :chinese:

#27 Амида_

Амида_
  • Гости

Публикувано: 28 януари 2008 - 10:44

Ами ни е си споделяме такива неща непрекъснато! Проблемът е, че Сашо в момента е в чужбина и му е проблем да пише директно в даото, за това аз пускам някои от писмата му отвреме навреме! Възгледите ни по някои въпроси за традиционните китайски стилове съвпадат напълно, както и за вътрешната алхимия! В албума ми има някои снимки на Сашо и такива от манастира Удан, погледнете за информация и там! :chinese: :yin-yang: :chinese:


Благодаря за информацията :). Надявам се, че и за в бъдеще ще има интресне неща от г-н Иванов. :)

#28 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 05 февруари 2008 - 14:50

Ето как протича обучението в манастирите в Удан - ИНДИВИДУАЛНО http://www.youtube.c...emptyflower.net
Един от двамата учители на Александър Иванов - майстор Юан http://www.youtube.com
http://www.youtube.com
Прословутата Уданска школа с меч
http://www.youtube.com
http://www.youtube.com

Това мнение е редактирано от Доктора: 05 февруари 2008 - 15:25


#29 Амида_

Амида_
  • Гости

Публикувано: 05 февруари 2008 - 15:24

Ето как протича обучението в манастирите в Удан - ИНДИВИДУАЛНО http://www.youtube.c...emptyflower.net
Един от двамата учители на Александър Иванов - майстор Юан http://www.youtube.com
http://www.youtube.com


От това, което видях, ми се струва, че майстор Юан е неимоверно гъвкав... Клипчетатат са наистина много добри. Благодаря! :)

#30 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 29 април 2008 - 17:06

Сбита и концентрирана информация за школата в планината Удан (Удан-Пай):

More than 5,000 years ago, a prince from an ancient oriental kingdom named the kingdom of Tranquil Happiness, achieved an insight into the essence of Taoism due to the illumination of goddess Jiutian Xuannu and retired to Wudang mountains to cultivate himself according to the spirit of Taoism. Later, his religious practice was so successful that he could fly during the daytime, therefore he established Wudang Shrine of Taoism.

About 2000 years ago, the great philosopher and health-preserving expert Lao Tzu and his disciple, Master Yinxi, all practiced Taoism in Wudang mountains, which made Wudang mountains one of the origins of Chinese Taoism.


Dating back to about six hundred years ago, Chang Sanfeng, a miraculous prodigy, created Wudang Internal (soft) Martial Arts, with Shadow Boxing (Taiji Chuan) as the nucleus of this martial arts system. Because of this, Wudang mountains is also, the origin of Chinese Internal Martial Arts. Wudang Mountains, a holy place for Taoism as well as the origin of Chinese Internal Martial Arts, Wudang Mountains Taoist Martial Arts School, established by Wudang Taoism Association and Master Zhong Yunlong, has trained and assigned a great number of Wudang Martial Arts professionals for dozens of countries and areas over the past few decades, occupies eight hundred miles around, which possesses not only the largest building complexes of ancient Taoist composed of eight palaces, two temples, thirty-six monasteries and seventy-two temples on cliffs, but also the most magnificent natural resorts featured by seventy-two ridges and peaks standing upright towards the top of the mountains and twenty-four streams flowing eternally in the valleys of the mountains. And that is why since the ancient times Wudang Mountains has been enjoying the great fame as the first heavenly mountain in the world where the beauty has never had any parallel.

Beginning from 1970s, the spring wind of reform and opening to the outside world has been blowing across China. Since then, the ancient oriental culture has really been regarded the common cultural heritage of all the people in the world. The spring wind also blows open the mysterious door to Wudang Mountains' Wudang Internal Martial Arts which has passed down through its tradition of preciseness. Master Zhong Yunlong, the fourteenth generation of Chang Sanfeng's disciples, is regarded as the successor of Wudang Martial Arts.

In 1994, Wu Tang Mountain was formally and officially included in The World Herit age List. At the time, UNESCO wrote in its application report of world Cultural Heritage: " Wudang Mountains is one of most beautiful places, where natural attractiveness combines with the wisdom of ancient oriental people.. A visit to mountains seeing the rich Chinese cultural characteristics, will prove a wonderful experience both physically and mentally."

In China there has a folk say that Wudang-style in the south and Shaolin-style in the north are respected.
Wudang and Shaolin are the two cradles in Chinese Wushu field. When Shaolin has been famous known by
the world, Wudang Kungfu no longer keeps to the old tradition and is open to the world.

In 1984 Wudang disciples performed the Wudang inner boxing in public when the Wudang Taoism Association founded.
In 1986 in Wudang Mountains there had a first countrywide intercommunion on the inner boxing.
In 1987 Wudang Taoism Association founded Wudang Taoism Wushu Arts Team to take part in "the first Wudang Wushu Arena Match" which was the first time to introduce the Wudang Kungfu to domestic and overseas.
In 1988 when Qiao Shi, the Chairman of China National Congress inspected in Wudang Mountains, Wudang Taoism Association arranged Wudang Wushu performance played by Chief Taoist Zhong Yunlong, which got Mr. Qiao a high evaluation. Qiao said, "Wudang Wushu is the treasure of oriental culture and should be carried forward ". In order to respond to the national leader's call "to make religion acclimatize socialism", Wudang Taoism Association made a decision to appoint Chief Taoist Zhong Yunlong and his master Guo Gaoyi (now die) to found Wudang Taoism Institute in 1989, and it was the first time for Wudang Wushu to open to the outside, henceforth ?Clots of excellent Wushu professionals had been fostered there.
In 1992 in order to meet the requirement of society, Wudang Taoism Mission founded Wudang Martial Arts Performance Group.
In 1993 Wudang Martial Arts Performance Group visited Tai Wan and Hong Kong on invitation; hence, Wudang Wushu was introduced to the world.
In 1994 Wudang Martial Arts Performance Group joined "four school" Martial Art match in the International Shui Hu Arts Festival fronted for Liang Mountains of Shan Dong Province.
In 2004 Wudang Wu Shu Taoist Kungfu Mission visited Tai Wan and Macao again to exchange Wudang Taoist Wu Shu culture. This year Wudang Wu Shu Taoist Kungfu Mission will visit Tai Wan in July.

During the past decade the Wudang Taoist Kungfu Academy has trained up many Wushu talents for the domestic and the oversea and received a lot of the national leaders such as Jiang Zemin, Qiao Shi, Li Lanqing, Li Ruihuan, Li Tieying and the international friends, visited Southeast Asia, Europe, United States and many countries and areas, took part in Wushu competitions in the domestic and the overseas for many times as the representation of Wudang. It is the only one that can represent Wudang Wushu Arts and also Wudang elite of new generation. More information about the Wudang Taoist Kungfu Academy can be found on the website www.wudanggongfu.com

#31 сила

сила

    мистър

  • Дао
  • 196 мнения
  • Skype: silafuyang :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:Добрич
  • БИ:тайдзи, ТКД, бокс, някои оръжия...

Публикувано: 26 май 2008 - 19:01

Може ли някой да ми даде информация за "НЕЙДЗЯ ШЪСАН ДЖУАНГ" - 13 упражнения за "стоене в стълб", както се нарича във форума. На китайски е 内家十三壮. Знам, че се учи в Удан. Благодаря предварително.

#32 tong

tong
  • Дао
  • 463 мнения

Публикувано: 27 май 2008 - 13:49

Може ли някой да ми даде информация за "НЕЙДЗЯ ШЪСАН ДЖУАНГ" - 13 упражнения за "стоене в стълб", както се нарича във форума. На китайски е 内家十三壮. Знам, че се учи в Удан. Благодаря предварително.


Не "за стоене в стълб" а просто "13 стълба"...Специфичен дзибенгун-нейгун в Тай И У Син Цюан, удански стил...рових в търсачките, за сега нищо не излиза...Каква по-точно информация Ви е нужна и защо именно относно това ?!

#33 сила

сила

    мистър

  • Дао
  • 196 мнения
  • Skype: silafuyang :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:Добрич
  • БИ:тайдзи, ТКД, бокс, някои оръжия...

Публикувано: 28 май 2008 - 16:50

а как е на английски?

в китайските сайтове също го няма.
От следващия месец започвам да уча Тай-И на петте елемента, но искам първо да се запозная с това - "13 стълба".

#34 tong

tong
  • Дао
  • 463 мнения

Публикувано: 29 май 2008 - 11:33

1. а как е на английски?

2. в китайските сайтове също го няма.

3. От следващия месец започвам да уча Тай-И на петте елемента, но искам първо да се запозная с това - "13 стълба".


1. В смисъл на пинин ?! nei jia shi san zhuang, но резултата е същия...

2. Знам, проверих...

3. Хм...при кого ?! :huh:

#35 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 27 август 2008 - 19:31

Ето нещо интересно за амбициозната тренировъчна програма на Уданските майстори от манастирите от Удан (36 на брой; във всички се практикуват бойни изкуства, но само няколко са отворени за външни трениращи и чужденци). Това е програмата на майстор Юан и неговите наставници, която ми беше любезно предоставена от техния ученик инструктора Александър Иванов (Удан Тай-Дзи, Тай-Дзи-Цюан, Ци-Гун и Карате 4-ти дан). Сашо преподава в чужбина, но редовно поддържаме контакти по Интернет и обменяме мнения и информация. ПРОГРАМАТА ВСЕ ОЩЕ НИКЪДЕ НЕ Е ПУБЛИКУВАНА ОФИЦИАЛНО И Е НЕЩО ДИРЕКТНО ОТ "КУХНЯТА" НА МАНАСТИРА УДАН! Предоставиха ми е за да постна във форума като полезна и автентична информация. Приятно четене и анализиране; ще си кажа и аз мнението, малко по-късно :up: .


MASTER YUAN’S CONCERN ABOUT THE DEVELOPMENT, MAINTENANCE, AND TRANSMISSION OF TRADITIONAL CHINESE MARTIAL ARTS

In the 1960’s and 1970’s Chinese martial arts prodigy, Bruce Lee, brought to the world Chinese martial arts, or “wushu”. Since Lee’s exposition and dispersion of wushu, many people from other countries have become greatly interested in it. In the early 1980’s the “Shaolin Temple” movies again brought more interest in wushu to different parts of the world. As a result, in the past 20 years wushu developed rapidly to its peak in China, as well as overseas, and wushu enthusiasts and practitioners can now be found everywhere. However, with the impact of modern economic society, wushu has become commercialized and dramatized primarily for entertainment and performance, which has brought its steady deterioration and decline. Also, since traditional wushu is known by very few, the heavily emphasized performance based trend has become a tremendous impediment to the development of traditional wushu with more people interested in learning performance wushu than traditional. There is no short cut in traditional wushu; looking for shortcuts is contrary to the essence of wushu.
In the past few years the learning atmosphere for wushu in China has deteriorated rapidly for the following three reasons:

1. Because of the commercialization and dramatization of wushu, some wushu schools solely focus on the external and superficial aspects, placing all of their emphasis on how it looks and basing their judgments of skill on its external display. For a modern wushu student it only takes two to three years of training before they are prepared for performance, which is also considered the major goal of their training. This type of training cannot achieve the original intent and purposes of wushu, which are knowledge of and proficiency in self-defense, a strong body, cultivation of heart and character, longevity, and spiritual development. This modern trend has brought a complete change to traditional wushu, guiding students to learn shortcuts in training. When students begin to age and lose their physical ability, they begin to tire of this style of training and lose interest in continuing to train. Not only will they have continued injuries, but emotionally they will become distraught and question the purpose of their training. In Chinese culture, there is a saying: “Lian quan, bu lian gong. Dao lao yi chang kong.” What this means is that if one only practices the external form and pays no attention to their self-cultivation and the internal aspect of their training, later when the practitioner becomes older they will realize that they have gained nothing and wasted all of their efforts.

2. With the current trend in modern wushu, when a modern practitioner’s training is completed not only is there a discontent with oneself, but there is also a lack of recognition from society and a lack of employment opportunities. This has become a practical concern nowadays for this type of wushu practitioner.

3. Since the Revolution, China has employed a strict form of population control; typically a family consists of four adults and one child. Therefore, many of the children are treated as the pearl in the palm, making the children less able to endure difficulties and learn the true value of hard work and the importance of determination. The real essence of the Chinese phrase “Shi nian ru yi ri,” “ten years is like a day,” has become a boring legend that is impossible to achieve to children. At the same time, there are parents who are not willing to allow their children to endure this form of learning.

MASTER YUAN’S OPINIONS ON HOW TO DEVELOP AND TRANSMIT TRADITIONAL WUSHU

Master Yuan Xiu Gang (Daoist name, Shi Mao) began studying Shaolin wushu for three years after middle school. In 1991 he became a student of Wudang and became a 15th generation disciple of Wudang Zhang San Feng Sect. In his twenty plus years of wushu experience, Master Yuan has witnessed both the rise and decline of wushu. With many years of wushu training experience he started the Wudang Daoist Traditional Gong Fu Academy in 2004 and since has developed many effective teaching theories and methods over the years. With his rich and unique background in wushu practice and teaching, he believes that the traditional manner of practicing, teaching, and transmitting wushu is essential to its continued sustainment and development.
In the past, a master and a disciple formed a formal relationship of transmission. The Chinese saying “Yi ri wei shi zhong shen wei fu” means that “one day spent with a master and he becomes your father for a life time.” Thus, a good master brings up good disciples; and good disciples are willing to listen their master without wavering in their devotion and foundation. The master will do what it takes to train his students, and the students will follow. The master does not only train his students in wushu, but also has strict expectations of his students’ daily lives and personal growth. Before students become official disciples, the master will strengthen both the wushu and personal character of his students. When his students have fulfilled all of his requirements, the master will then give a specific physical artifact to each student as a representation of the student officially becoming a disciple of the master. This disciple will have been rigorously tested and trained over many years by the master in both wushu and the disciple’s personal development.
Master Yuan believes that if one has chosen the pathway of wushu then one must have the passion and strong will to transmit and develop wushu with all of their energy and continue to walk this pathway for their life. These qualities are often lacking in modern wushu.
In Wudang wushu the training first focuses on “form” and then “intention”. Master Yuan’s training regime is to first soften the body, then to strengthen it to the right hardness (“hard” here does not mean stiff or rigid), then from the right hardness to the right softness, and to finally fuse the right hardness and right softness to become one. Hardness without softness is like steel: it is strong, but can be broken with a single twist; jumping and spinning in modern wushu with large overly expressed movements, while at the same time adding regular combat training usually causes injuries to the students. Similarly, if we train only softness but not hardness, we will lose the basic defensive power that is trained for in actual combat, let alone the power for attack. Losing both of these means losing the meaning of the practice of wushu.
Master Yuan believes that for internal wushu one needs to first build the right basics of body mechanics and movements and the movements must be practiced correctly. After one has trained in the correct body mechanics and movements one can begin to regulate breathing and cultivate “qi” through standing and sitting meditation. Only when both training systems have been attained can one combine “form” and “intention” together. When this is done, forms and movements can flow uninterrupted like clouds and running water. Looking from the surface there is no force, only “intention”, but in the true practice there is a full power hidden within, without fully expressing itself. If one continues to practice there will be unlimited “qi” congregated in the “dan tian’’ (the “dan tian” is the physical energy center of the body) ready to be used and can destroy all hardness.
Master Yuan has preserved the traditional way of teaching over the years. In order to better communicate with foreign students, he has been learning English diligently over the last few years. Now he can easily communicate with foreign students. Not only can Master Yuan communicate with foreign students, he also has the ability to observe mental changes in his students, discovering their strengths and weaknesses, and can encourage students’ learning by helping to bring out their strengths. For students who have a negative mentality, Master Yuan can correct their attitude and help to purify their thoughts. Since the opening of his academy, Master Yuan has maintained detailed attention on his students’ mental well-being and daily life; often-times developing a father-son relationship with his students. Through his years of teaching, he has observed that there are three main types of students who come to learn.
The first type are founders, teachers, or coaches of wushu schools. These students generally have a good mentality and can respect the teacher and the teachings. Generally, their purpose for coming to study is to upgrade and refine as well as to learn some forms to bring back to their own schools to teach. These students usually look to learn many forms, but because of their older ages and also their own personal responsibilities (maintaining their schools, family, etc.) they do not have enough time to fine-tune and refine their limitations.
The second type are those with jobs or careers. Due to the lack of attention paid to their bodies’ conditions plus the added pressure from work and daily life, many of these students have some health issues and often feel exhausted. These students generally come to build up their bodies and to “recharge”. This type of student usually cannot spare too much time to learn systematically. They generally are interested in relaxing their mind and learning some qi gong and tai ji so that they can continue their practice when they return home.
The third type are generally students who just graduated or have left school. These types of students usually do not know much about society and their minds are not matured. They do not have accurate judgment or discernment towards people and things, and therefore cannot find an ideal job. Some of them are not satisfied with their current position and are searching for change. Due to the promotion of wushu through movies, television, and other media, many of them come to learn.
Because of the different needs of these three types of students, it is hard for a wushu school to maintain a standardized training program. Currently, Master Yuan tries his best to customize a training program for each student based on their body, mind, and social conditions so that each student can gain something through their personal learning experience. However, from the view-point of developing and maintaining traditional wushu, Master Yuan believes that it is only the third type of students that have enough time and energy to carry on traditional wushu. These students are usually young, not matured mentally and emotionally, and do not have a clear direction for themselves and their future. However if there is an experienced master to guide their minds, sharpen their will, and help them to analyze the development of traditional wushu in the world, it should not be difficult to find the right person (one who is developed in both wushu and character) to carry on the teachings of traditional wushu.

THE CHARACTERISTICS AND PRACTICAL VALUE OF WUDANG WUSHU

With the development of civilization and science in the modern world, mankind has entered an age where people pay more attention to and have more interest in their personal growth, maturation, and life. People are looking for health in both body and mind, a better living environment, and a better quality of life. Improving people’s bodies and their quality of life is also beneficial towards building a more harmonious and prosperous world. Health and longevity have been common concerns of mankind since the beginning of our history. A major emphasis in Daoist teaching is on the cultivation of the mind and preservation of the true human nature to attain longevity, which is exactly what so much of the world is looking for at this time. Wudang wushu, based on ancient wushu combat theory, has added teachings from the “Yi Jing” (“The Book of Change”) and Daoist internal alchemical methods, forming its own unique style and system of wushu. The core of its theory are the interaction of “yin” and “yang”, the exchanges of the “ba gua” (the eight trigrams from the “Yi Jing”), and the interaction of the “five elements” (wood, water, wind, earth, and fire). The practice is focused on cultivating and preserving; the purpose being self-defense and health. The characteristics are focused on “intention” instead of force, efficiency and economy of power, softness over hardness, stillness overcoming action, longevity and health maintenance, improved wisdom, etc. Currently, more and more overseas visitors are coming to Wudang to experience Wudang wushu and its life-preserving methods.

WUDANG DAOIST TRADITIONAL GONG FU ACADEMY – this is the first time a traditional wushu program will be set up for foreign students

In wushu there is a phrase “The north has kicks, and the south has fists.” Nowadays, Wudang wushu has inherited the best from both and combined them. Grandmaster Zhong Yun Long (Daoist name, Qing Wei), Wudang Mountain San Feng Sect 14th generation successor, has learned all of the Northern Wudang wushu from the Northern Wudang (Lao Shan) master, Kuang Chang Xiu, and then combined it with the southern to blend them perfectly through years of study and consolidation. This has not only increased the effectiveness of combat skills, but also has lead to many effective teaching methodologies and programs. These unique teaching programs can accommodate students with different backgrounds, interests, learning durations, and objectives.
Based on Master Yuan’s vision, the Wudang Daoist Traditional Gong Fu Academy has now set up a traditional wushu program for foreign students. The details are as follows:

TRADITIONAL WUSHU PROGRAM

The Objective:
To spread Daoist culture and train excellent wushu practitioners.

Learning Style and Focus:
Once enrolled in this program students cannot choose their own learning programs or change to a different class. The school will arrange a standardized curriculum and proceed in a specifically arranged order of learning. In regards to the training program, besides the thorough basic training, students will also learn Daoist culture, life nurturing “qi gong” (regulating and nurturing of energy), and “nei dan” (internal alchemy). This training will strengthen learning confidence, guide the mind, and lead to a clear objective in life for the students.

Vision for Development:
In order to spread Daoist culture and to sustain traditional Wudang wushu this school will focus on training wushu practitioners. Based in the Daoist sacred place, Wudang Mountain, this traditional wushu program will train outstanding disciples and coaches to set up branches in different parts of the world so that Daoist culture and Wudang wushu can be spread and more accessible to a larger population. This will also help the healthy development and sustainment of Wudang wushu.

The Main Training Ground:
In order to allow students to train in Wudang wushu in a large and culturally rich place the school has selected the largest Daoist site in Wudang Mountain, Yu Xu Gong, for daily practice. Yu Xu Gong (full name Xuan Tian Yu Xu Gong) was built in 1412 during the Ming Dynasty and rebuilt in 1552. Unfortunately, it was mostly destroyed in 1745 during the Qing Dynasty. While the main structures of the temples remain, Yu Xu Gong still maintains a rich cultural significance and aesthetic quality. From the remains we can still see a flowing river, gardens, temples containing large sculptures, and the heavy doored gates. The wide-open space with natural seclusion and fresh air is the perfect place to train the body and cultivate the mind. Students can experience the serenity of moving away from the busy world, enjoy the natural scenery of the sacred mountains, experience the life of traditional Daoist practitioners (which is to practice the external and internal of Wudang wushu), while appreciating one of the world’s most beautiful cultural heritage sites.

Curriculum:
First year learning content (First Level):
Focus will mainly be placed on strengthening and developing basics of sight, body, hands, steps, and the 36 kicks (including front heel kick, front toe kick, side heel kick, side kick, high side kick, sweep, jumping side kick, tornado kick, spinning kick, etc.). Also acrobatics, tumbling, and falling will be learned. Empty hand forms will include Ji Ben Quan (Basic Form), Xuan Gong Quan Yi Lu, Er Lu, San Lu (1,2, 3), and Xuan Zhen Quan. Weapons will include Xuan Gong Dao (Broadsword) and Xuan Men Jian (Straightsword).

Second year learning content (Second Level):
Consolidation and continued strengthening of first year content and also learning Xiang Long Fu Hu Quan (Capturing the Dragon, Taming the Tiger Form), Da Dao (Two Handed Broadsword), Long Hua Quan (Dragon Form), Ji Wu Qiang (Spear), Xing Yi Quan (including Xing Yi standing meditation), Tai He Quan, Ba Ji Quan (Eight Extremes Form), Long Hua Jian (Dragon Sword), Tai Ji Quan 28 (also practicing tai ji walking and tai ji standing meditation). Also combination kicks, punches, and steps will be learned as well as basics for traditional and modern combat, etc.

Third year learning content (Third Level):
Consolidation and continued strengthening of first and second year content and also learning Tai Ji 108, Ba Gua Zhang, Xing Yi 12 Animals, Tai Ji Jian (Sword), Ba Xian Jian (Eight Immortals Sword), Ba Xian Gun (Eight Immortals Staff), Liang Yi Quan (including Xuan Wu Quan and Tai Yi Wu Xing Quan), Daoist special weapons: Fo Chen (Horsetail Whisk) and Fang Bian Chang (Monk Spade). Traditional combat, Hard Qi Gong, Five Animals Qi Gong, etc. will also be taught. (There are other forms that do not belong to Wudang wushu, such as Tang Lang Quan [Praying Mantis], She Quan [Snake], Qian Kun Shan [Fan], which students will need to obtain permission from Master Yuan to learn.)

Note: At this point all student learning is completed, but if one is interested in becoming a coach, then one will need to continue with their training.

Fourth year coach training (Fourth Level):
Continued consolidation and strengthening of prior content. During this year students will learn to explain movement and learn to train in actual combat. Also learning Wudang Life Nurturing Qi Gong, and continued practice of standing meditation, Tai Ji walking, Ba Gua standing meditation, Xing Yi standing meditation, etc. Hard Qi Gong training will include Ying Qi Gong (iron throat, iron body, iron palm, iron arm, dragon claw, two finger strengthening, etc.). Also, basic push hands training will be taught. (Medicine fees will be paid by students for Hard Qi Gong).

Fifth year coach training (Fifth Level):
Continued consolidation and strengthening of prior content. Also Tai Ji 13, push hands, traditional combat, standing and sitting meditation, Ba Gua walking, cultivating the energy in the “dan tian”, cultivating internal power, learning to use internal power, standing and sitting Ba Duan Jin (Eight Pieces of Brocade Qi Gong), Five Animals Frolic, Crane Standing, Tai Yi Qi Gong, Tong Zi Gong, basic “nei dan” method, etc. will be learned.

Note: The coach training program may not be completely learned by everyone. Master Yuan will adjust the curriculum to best fit people’s background and progress.

Target Class Size:
For better management, to ensure quality of teaching, and so that the highest quality wushu practitioners can be trained, the maximum capacity for the training program is thirty students.

Target Students and Requirements:
The age range is between 10 and 28 years old. Students must have a positive attitude and good character. They must be willing to obey the rules and laws, and must have patience and perseverance. Both male and female students are welcome.

Program Schedule:
Class will begin on September 1st, 2009. Students will be responsible for obtaining their own visas (the school will help in providing necessary documents). Students may have holidays not exceeding one month per year. Students are not allowed to leave the school in the middle of their training; this will be considered a forfeit of their training.

Durations:
The duration for students is three years, for coaches the duration is five years. Graduates who wish to do further study may stay in the school, paying only for their living accommodation fees.

Before and After the Program:
Before enrollment, all students must sign a regulations and guarantee letter of the school. All learning fees must be paid in full. During training, students must strictly obey the school’s systems and regulations as agreed to in the signed contract. If the rules or regulations are broken, students will receive punishment from Master Yuan or the coaches. Students must adopt a positive attitude towards their training and their personal growth. The school reserves the right to expel students who repeatedly disobey rules and regulations. After three years of training, those who pass exams will be awarded a student diploma. Those with excellent learning and character may consider becoming a disciple of Master Yuan through a formal ceremony. In the ceremony a disciple must read a declaration and Master Yuan will give a physical artifact and Daoist name to the student becoming a Wudang San Feng Sect 16th generation disciple.

WUDANG DAOIST TRADITIONAL GONG FU ACADEMY RULES AND REGULATIONS

The rules and regulations are as follows:

1. Upon entering the academy for study each student must register with the manager on duty and provide the following details and documents; a completed registration form, one passport size photograph and contact details of your next of kin in case of a emergency.
2. All students are forbidden to invite unauthorized guests into the academy. All valuables are the personal responsibility of each student. The academy will not be held responsible for the loss/theft or damage of any property. Students must request permission when leaving the premises and sign the appropriate register on exiting and entering the school. Students with unauthorized departure will be expelled from school. Students are forbidden to discuss national secrets with other students.
3. All students are to arrive on time and must not be absent from class or leave early. During class casual talking between students is not allowed. If you are required to be absent from or leave class early for any reason please notify your respective teacher.
4. Please take care of public property. It is the personal responsibility of each student to take care of and maintain order of their allocated room and all fixtures and fittings. All damages must be paid for.
5. All students are asked to show respect to each other, the staff at the school and obey the teachers.
6. The school cannot accept responsibility for injuries accrued through practice at the school. All medical costs should be covered by the student themselves, including the cost of preparing medicine within the school. If preparing medicine yourself please seek permission from your teacher.
7. If during your stay at the academy any assistance is required from the staff all expenses they incur should be provided for. This includes exchanging currency, purchasing tickets or other items and accompanying students on excursions from the school.
8. Students are responsible for the cleanliness of their own rooms which should be maintained to a reasonable standard. No littering. All students should have a major cleanup of their room once every week.
9. For the safety of the school and other students, students must not interfere with/attempt to repair electrical fittings or use electrical appliances with high power within their personal rooms without permission from the staff on duty. No cooking is allowed within the rooms. No electrical heaters are allowed in student rooms. If students wish to use the kitchen, permission must be sought from the staff on duty and all costs such as the use of gas or perishables should be covered by the students themselves.
10. Students must not waste food and overuse shared utilities. Students must turn off the light when leaving their rooms, and make sure the taps are turned off before leaving the bathroom.


STUDENTS’ LEARNING REGULATIONS AND GUARANTEE LETTER

Those younger than 18 years of age must have a guardian sign.

REGULATIONS AND GUARANTEE LETTER


I have read all the Wudang Daoist Traditional Gong Fu Academy’s enrollment details, rules, and regulations and thoroughly understand and agree to the learning program set forth. I am willing to enroll in the professional traditional wushu program for years and guarantee to finish the curriculum. I will strictly obey the school’s and staff’s arrangements. I will train hard and diligently in both wushu and Dao. If I commit mistakes I am willing to change and accept punishment. I will strive towards a proper attitude, including my continued growth, taking care of shared property, be on time to class, and to live a healthy and regular lifestyle. I will not smoke, drink, insult or fight with other students. I will live harmoniously with other students and refrain from discussing politics. While in school I will not practice or discuss ideas that are not compatible with the learning program and atmosphere. I will actively and respectfully attend to all internal and external affairs (such as reception, performance, media visits, etc.).



Sign here:

200 / /


学生入学登记表:(链接一个表格形式上传到网站,以方便点击打印)
WUDANG TAOIST TRADITIONAL KUNG FU ACADEMY FORENTERING SCHOOL

武当山道家传统武术馆入学登记表

登记时间: 年 月 日
Photo
相片 Name
姓名 Sex
性别
Date of Birth
出生日期 County
籍贯
The time of entering School
入校时间 Passprot No.
身份证(护照)号码
Detailed Address
详细地址 Postcode
邮编
Telephone
联系电话 E-mail
个人邮箱
A brief introduction of yourself or personal conditions
个人情况简要介绍 Aim of practicing wushu
习武目的

Special demand or Suggestion(food,accmmodation,etc)
特殊要求或建议
Reference
备注



ENROLLMENT AND TUITION

Print and sign the guarantee letter, fill in the application form and mail both to the school。Students below eighteen years of age should obtain a signature from their parent or guardian..

Before sending tuition, please e-mail or call Master Yuan to confirm the bank account information. Students should bring and submit the bank transfer receipt upon arrival at the school (the receipt must have the same bank account number as listed in the school website). Payment must be submitted by wire transfer to Master Yuan’s bank account. Students who have completed enrollment should arrive at the school before September 1st, 2009.

Tuition is to be paid in full before arrival at the school. For those interested in taking part in the three year program the tuition is 100,000 RMB. For those who are interested in completing the coaching program the tuition is 150,000 RMB.


Address: Wudangshan Taoist Traditional Kungfu Academy
Wudangshan, Shiyan City, Hubei Province, China 442714
c/o: Yuan Xiu Gang. cell phone: 00-86-13597886695

Also, print and attach the address in Chinese to expedite the postal process.
Chinese Address:
中国湖北省十堰市武当山道家传统武术馆,袁修刚收。邮编:442714.
手机:13597886695.

Method of Payment--Wire Transfer
Bank Information:
Name: NIEXIAOLI
Bank Name: Bank of China
Address: Shiyan Branch, Wudangshan
Account Number: 467170401880129461
SWIFT Code: BKCH CN BJ 600

Note: Students must be fully prepared to complete their training during their enlisted duration. After enrollment and payment of tuition there will be no refunding of tuition for any reason.

SCHOOL INFORMATION:

Website: http://www.wudanggongfu.com
Master Yuan’s mobile number: 0086--13597886695
Master Yuan’s e-mail address: yxg@taoistkungfu.com

For any questions, please e-mail or call Master Yuan.

#36 Хун_

Хун_
  • Гости

Публикувано: 17 юни 2009 - 16:29

На много места в нета са се появили филми и клипчета за уданското тайдзи. Някой има ли информация кога са построени манастирите в Удан? Чудя се дали от там не тръгват всички знания свързани с вътрешните стилове?

Ето малко клипчета:


Тези аз съм ги качвал :chinese:



В торент ру могат да се намерят учебни филми на този майстор http://www.taichidep.../you,xuande.htm
http://www.insidewud...t...s&Itemid=90

http://torrents.ru/f...c.php?t=1640311
http://torrents.ru/f...c.php?t=1765054
http://torrents.ru/f...c.php?t=1859958
http://torrents.ru/f...c.php?t=1640370

Добре, че видях тази тема, иначе щях да пусна нова :)

Това мнение е редактирано от Хун: 17 юни 2009 - 16:32


#37 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 18 юни 2009 - 11:19

На много места в нета са се появили филми и клипчета за уданското тайдзи. Някой има ли информация кога са построени манастирите в Удан? Чудя се дали от там не тръгват всички знания свързани с вътрешните стилове?


В планината Удан има сведения за даоски отшелници още от времето на династия Тан (около 8 в. сл. Хр.). Оттогава са май и първите планински обители и светилища там. В по-късно време след даоса Джан Санфън (14-15 в.) се изграждат още манастири и храмове в планината, за да стигнат бройката 36 през наши дни. Основен е големия манастир, който беше представен в известния филм "Непобедимите от Удан", даван преди около 25 години у нас по кината. Удан се явява наистина някакъв център на вътрешните стилове на Кунг-Фу и най-вече специфичното направлиние за фехтовката с меч, но има и множество други центрове и школи в цял Китай. Школите от планината Ъмей в провиция Съчуан също са важен център, както и тези даоски школи от планината Хуашан.
По-скоро може да се каже, че Удан е събирателно понятие за вътрешните стилове (Ней-Дзя) на Кунг-Фу/У-Шу, но исторически това не е нито точно, нито коректно. Китайците имат навика доста често да смесват легендите с действителната история, представяйки първото за второто, но който е наясно с техния начин на мислене това не го притеснява (често в това поле се работи със символи, основополагащи принципи и идеи, което е по-важно за Кунг-Фу от историческата истина!). Винаги трябва да помним китайската поговорка, че "ИМА ТРИ ВИДА ИСТИНА - МОЯТА, ТВОЯТА И ИСТИНАТА"! Кунг-Фу (майсторското умение) обаче е най-важно в цялата работа; него или го има или го няма. Тънкия момент е да можеш да отличиш доброто от лошото Кунг-Фу..........:yin-yang:

#38 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 04 октомври 2009 - 10:25

1. В смисъл на пинин ?! nei jia shi san zhuang, но резултата е същия...

2. Знам, проверих...

3. Хм...при кого ?! :huh:


Не ти го е казал, може би от скромност, но аз ще те светна, понеже се запознах с него - при дасокия майстор Бай Личао от Гуанджоу, при когото учи Сила (Славян Митков). Виж за него в моя албум както и в този сайт http://www.wudanggongfu.org/ :chinese:


Понеже спорихме преди седмица с философа Коце (К.Т.) на Дъновистката поляна за Уданските стилове, ще кажа няколко допълнения за тях.
К.Т. отстояваше една такава позиция, че видите ли "Всичко това с манастирите в Удан е една измислица и тия стилове са ги създали комунистите след Културната революция за да лъжат чужденците и хъмериканците и да им взимат парите (демек валутни приходи за Партията)"?!?........Доста крайно и неподплатено с факти мнение (по-скоро надуто самомнение :angrrr: )!
Нещата обаче далеч не стоят така и за това мисля точно тук да внеса малко яснота, тъй като изглежда имам повече информация по въпроса и то от сигурни източници - хора които практикуват Удански стилове в Китай, писмени сведения от историческите хроники, както и изследвания по история на Кунг-Фу/У-Шу от наши съвременници и мои лични проучвания и анализи.
Манастирите в Удан (провинция Хубей) имат дълга история и традиции още от времето на династия Тан (8 в. сл. Хр.), когато там започва да се оформя център на даосизма. Първоначално тези планин се наричали Тайхъ Шан (Планини на Великия покой), но след като монахът Джън У, постинал Дао и пред очите на хората се възнесъл на небето, ги преименували в Удан Шан (Планини за Постигането на У). По времето на династия Мин (1368-1644 г.) когато там се установява даоския отшелник Джан Санфън (създател на Тай-Дзи-Цюан) планината Удан минава под покровителството на императора и там започва строителство на даоски манастири, най-големият от които е "Пурпурно слънце" ("Бронзовата зала"). От тогава и започва бурното развитие на Уданската школа (Удан-Пай) и дисциплините, които включва тя.
Объркването на изследователите на Уданските стилове идва от това, че под "Удански стилове" влизат и такива, които исторически не са възникнали в Удан; такива като Син-И-Цюан, Ба-Гуа-Джан, Ба-Дзи-Цюан ("Бокс на 8-те предела"), Лю-Хъ-Ба-Фа-Цюан ("Бокс на 6-те координации и 8-те метода") и някои други. Това объркване идва от началото на 20 век, когато под наименованието Удански стилове (т.нар. Ней-Дзя или "вътрешни стилове") са обединени всички вътрешни стилове, без исторически те да водят своето начало от планината Удан. Независимо от това тези стилове в днешно време се практикуват в манастирите в Удан и се наричат "Удански". Основание за това са общите принципи и даоската философия, която ги обединява, а също и методиката с която се практикуват там и духа. В случая не техниката е определяща , а именно Духът на Удан, който запазва най-добрите традиции на школата, чрез живото наследство на майсторите - една непрекъсната традиция (не прекъсвана дори и по времето на "Културната революция" - 1965-1972 г.)!
Големият спор при Удан е кой е създателя на Тай-Дзи-Цюан и дали това е даоса Джан Санфън? Повечето майстори по Тай-Дзи-Цюан, особено тези от по-старата генерация твърдят че е така. Хрониките също го доказват, както и анализа на техниките на различните стилове на Тай-Дзи-Цюан (Удански, Чън, Ян, У, Уу, Сун, Ли, Джаобао, Хулей Дзя, Гуанпин и др.). Тук не можем да отбележим и четирите древни школи по Тай-Дзи-Цюан, съществували още преди появата на Джан Санфън и свързани с Удан. Запазени са списъци на характерните 37 техники на Тай-Дзи-Цюан от тези древни школи, които са идентични с по-късните стилове. Сведение за тези древни школи има в редица книги (например книгата на Робърт Смит "Китайския бокс; майстори и методи"; също в книгата на Чън Би "Мин Шуй Дзи", живял през династия Сун и др.!).
Безспорни чисто Удански стилове, които са създадени в манастирите, а не в партийните школи са:
1. Удан Тай-Дзи-Цюан (в този вариант имаме форми 13, 28, 36 и 108 серии); има общи черти със стила Чън и Джаобао и секретната форма "Тай-Дзи Чан-Цюан" (със 108 серии).
2. Тай-Хъ-Цюан ("Бокс на Великата хармония").
3. Ней-Дзя-Цюан ("Бокс на вътрешната фамилия"), на Джан Сунси (16 век).
4. У-Дзи-Цюан ("Бокс на Безпределната Празнота"); подобен е на Тай-Дзи.
5. Удан-Дао ("Пътят на Удан") на генерал Уан Джънан (17 век).
6. Удан Тай И Усин Цинпу ("Захвати и нападения на 5-те първостихии и Великото Единство от Удан") или Удан-Цюан създаден от даоския наставник Джан Шоусин (15 век).
7. Кун-Мън-Цюан ("Бокс на вратите на Пустотата"); създаден от светеца Цитян; с форми на тигър, дракон, феникс, лястовица, "бой на тигър и дракон"; "драконът яхва перлата" и "8 чупения".
8. Юй-Мън-Цюан ("Бокс врата на рибата"); подобен е на Тай-Дзи.
9. Дзюгун Шиба Туй ("18 крака на 9-те двореца").
10. Яо Дзъ Чан-Цюан ("Дълъг бокс на Ястреба").
11. Юан Жоу Фуди-Цюан ("Бокс на предпазливата маймуна прибрана към земята").
12. Лю Бу Сан-Шоу ("Бой на 6-те стъпки").
13. Удански ритници; стил за когото се твърди, че е повлиял на корейското Те-Кион и Таекуондо.
14. Юен Шъ Тай-Дзи-Цюан ("Изначален Тай-Дзи-Цюан").
15. Удан Тян Ган-Цюан.
16. Лян-И-Цюан ("Бокс на Двете начала"); подобен е на Тай-Дзи, но е малко по-статичен.
17. Съ-Сян-Цюан ("Бокс на Четирите Същности").
18. Сюен-Гун-Цюан ("Свръхестествен бокс").
19. Удански меч (Удан дзиен; различни форми таолу); най-върховната техника на фехтовка с меч в Китай!
Както можем да забележим и с просто око някои от тези стилове дори липсват и в официалната програма на Уданската академия (сигурно си има причина; виж по-горе текста на английски). Да не говорим, че разните дървени философи "дет знаят всичко" от популярните книжки, не са и чували за тях!........ :shades:
В заключение ще отбележа, че в Удан (в Академията и в манастирите) не се изучават само бойни изкуства, но също: даосизъм, древна литература от Даоския канон ("Даодзан") и др., традиционна китайска медицина, вътрешна алхимия, различни видове Ци-Гун и Ней-Гун, медитация, калиграфия и Фън-Шуй. :deal: :yin-yang: :spiteful:


Даоския майстор Бай Личао от Удан, изпълнява Уданска Ба-Гуа:

http://v.youku.com/v...E3NzgyNDg=.html

http://v.youku.com/v...E3ODE0MDQ=.html

http://v.youku.com/v...E3Nzg5ODg=.html

Това мнение е редактирано от Доктора: 04 октомври 2009 - 10:51


#39 AngelZ

AngelZ
  • Дао
  • 393 мнения
  • Skype: qqq4qqq :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:БГ, София
  • БИ:WuTaiji, FengMoGun, FanZi, MiaoDao

Публикувано: 04 октомври 2009 - 15:07

Айде де докарай го тоя пич да направим заварката и другата година да одим до Удан...

позволявам си да те поправя за един два стила....Ба дзи и Лю хъ бафа не са удански иникога не са били...те са от мюсулмнското ушу на народността хуей...и нямат нищо общо с ДАО...

Това мнение е редактирано от AngelZ: 04 октомври 2009 - 15:10


#40 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 04 октомври 2009 - 16:00

Айде де докарай го тоя пич да направим заварката и другата година да одим до Удан...

позволявам си да те поправя за един два стила....Ба дзи и Лю хъ бафа не са удански иникога не са били...те са от мюсулмнското ушу на народността хуей...и нямат нищо общо с ДАО...


Ами и аз да те поправя де - не четеш внимателно по-горе какво съм написал за тях; не са Удански, но се практикуват днес в Удан като "Удански стилове". Само Ба-Дзи-Цюан има връзка с мюсюлманите, мисля че и с будистите също. Що се отнася на Лю-Хъ-Ба-Фа-Цюан, този стил е създаден от даоса Чън По (Чън Сии) в планината Хуашан през 10 век. Чън По е създател също на Тай-Дзи жезъла (специален вид Ци-Гун използващ специфичен жезъл; на К.Т. съм подарил един такъв от орехово дърво, а дъщеря му от 3 години превежда уж една китайска книга дето му я дадох, но скоро ще си я прибера да не се "потурчи"!) и е практикувал т.нар. "спяща медитация". Легендата разказва, че даосът е спал 36 години непробудно и е медитирал! Дребна подробност е, че преди да се установи в планината Хуашан, Чън По се е обучавал в Удан!.......Сигурен съм, че тия работи ги има в Мрежата, но моята библиотека е по-специализирана, а и информацията тук е лесно откриваема; пък и файловете са ми в главата де (направо не ми е нужен "кораб-майка")!.......... :chinese: :yin-yang: :D

Това мнение е редактирано от Доктора: 04 октомври 2009 - 16:11