Към съдържанието


Снимка
- - - - -

Багуаджан - Клипове


  • Please log in to reply
В темата има 39 мнения

#21 tong

tong
  • Дао
  • 463 мнения

Публикувано: 21 януари 2008 - 15:45

Eто как се тренира tui-mo zhang !!! :wink: My Webpage



Лекция-тренировка на Ди Гуоюн, багуа, превод от мои записки...

Изискването "ding jin" - "подпиране с темето"...

"…Скелета на главата се разделя на череп(мозъчен череп), състоящ се от 8 части, и кости на лицето(лицев череп), състоящ се от 15 кости... Черепа образува кухина, в която се вмества главния мозък. Задната част на мозъка се нарича Варолиев мост (脑桥), след него следват 7-те шийни прешлена и целия гръбнак, зъвършващ с опашката...

Ефективността на изхвърлянето на силата(fa li)зависи от строго вертикалното отпускане(fang song) и окачването-увисването(gua) на тази верига...Изискването ding jin в юмручните трактати се отнася до следното - постоянно съзнателно усещане за вертикално усилие с цел разтягане на прешлените във веригата : шия-гръбнак-опашка. При това разтягане на прешлените, те ще бъдат през цялото време хем в тонус, хем подвижни(ling huo), а тялото придобива мекота(rou) и твърдост(gang). Ако отсъства ding jin, то постепенно се формира наклон на корпуса напред или назад. Ако корпуса е наклонен напред , то центъра на тежеста се пренася напред(подържа се равновесието). Ако корпуса е наклонен назад, то заедно с пренасянето на центъра на тежеста, брадичката се повдига нагоре. И двете положения са опасни и уязвими по време на бой и не позволяват на тялото цялостно да предаде усилието-jin. Постоянното разтягане на тази верига, позволява с минимум разход на енергия да се получи голяма резултативна сила.

От друга страна, още по-важно е това, че само вертикалното разтягане на дадената верига дава точно направление на погледа. Правия поглед се получава за сметка на повдигането на qi на мозъка, подхранвайки духа-shen. Ако погледа е насочен право напред, то той вътрешно подхранва(yang) вътрешна светлина, която се разпространява из цялото тяло. Тогава qi изпълва каналите и меридианите - mai, задвижвайки всичко наоколо, като водите на преливаща река..."

Това мнение е редактирано от tong: 21 януари 2008 - 16:13


#22 tong

tong
  • Дао
  • 463 мнения

Публикувано: 23 януари 2008 - 16:54

Определение за "tang ni bu" - "стъпка, плъзгаща се в калта", което Di Guoyoung дава в своя "Речник на термините" към книгата " Учебник по багуа джан"...


..." 淌泥步:-Тан ни бу.Особенна, характерна само за багуаджан стъпка, използвана при ходенете в кръг. Тан ни бу изисква отделна тренировка : краката сгънати в коленете, което позволява да се приклекне, тежеста отначало е изцяло на задния крак, предния крак се изпъва напред, пръстите на крака се изпъват напред, коляното се изпъва, коленете са затворени (he xi) навътре. След това тежеста се пренася напред, предния крак устойчиво стъпва на земята, пръстите "хващат" земята(zhua di), задния крак продължава движението. Когато предния крак с тласък се изнася напред(ti), в пръстите на крака трябва да се концентрира tan jin - опипващо усилие. Стъпалата се движат по окръжност.

Изискванията към тан ни бу се заключават в 5 йероглифа : deng, mo, ti, tan, cai. Deng (тласкане) - указва изхвърлянето на силата от задния крак, крака се изправя, отбутвайки се от земята и ускорява-подгонва корпуса напред. Deng jin на задния крак - това е източника за движение напред. Mo jin (триене) - указва факта, че при стъпването на задния крак напред, когато задния крак се разминава с вътрешната част на предния, разстоянието между краката трябва да бъде много малко, стъпалото не се подвига високо, най-добре е да не превишава височината на глезена. Когато в трактатите се споменава за mo jin - това е пряко упътване за височината на подвигане на задното стъпало. Ti (ритник) - указва факта, че когато стъпалото се изнася напред, в него трябва да се прояви ритащото усилие - ti jin. Външно това се проявява в това, че предния крак се движи бързо и със сила. Образно :плъзгане напред в калта (tang ni). Tan jin се проявява преди стъпалото да е стъпило на земята, като опипване на почвата. Да се провери мястото, където предстои да стъпим. Cai jin (стъпкване) - указва факта, че при поставяне на предното стъпало на земята, трябва да има усилие cai, със сила, насочена надолу, пръстите на краката "хващат" земята, появвява се усещането за устойчивост. Тези 5 йероглифа показват особеностите на изпълнението на tang ni bu, това са 5 вида jin, които изискват отделна и старателна тренировка.

Различните направления в багуаджан говорят за тан ни бу като за основния метод на стъпване, общата картина се съхранява навсякъде, но има разлики в детайлите.

Майсторството в багуа директно зависи от тренировката на тан ни бу. Тази стъпка развива сила и подвижност на краката, устойчивост на цялото тяло, ловкост и подвижност на движенията. В трактатите има още една фраза : " равно повдигайки, равно спускай" - това означава, че при стъпка напред, предното стъпало се поставя на земята плоско и с цялата си повърхност. Това е възможно, ако в предното стъпало има усилие tan, при което стъпалото като че ли опипва почвата, а по отношение на това, че задното стъпало също се повдига равно и веднага с цялата си повърхност не мога да се съглася. Ако крачката е малка и висока - това е възможно, но ако стъпката е обичайната или низка, както се изисква в багуаджан, не вярвам, че съществува човек, способен равно да повдига задното стъпало. Пробвайте да направите стъпката по-широка и бърза - сами ще усетите. Някои учители даже говорят за това, че на задното стъпало трябва да се постави малък камък и при ходене да не се изпуска, но, аз мисля, че това е погрешно разбиране на фразата : "равно подвигай и равно спускай". Смятам, че във фразата " равно подвигай, равно спускай" не става дума за стъпалата, а за корпуса, чието ниво трябва да остава непроменено при вдигане и спускане на стъпалата. Задния крак, изпъвайки се в коляното и повдигайки петата, произвежда усилието deng, което позволява ефективно да се движи тялото напред. "

Това мнение е редактирано от tong: 23 януари 2008 - 16:57


#23 tong

tong
  • Дао
  • 463 мнения

Публикувано: 25 януари 2008 - 14:59

Мой приятел, по време на поредната учебна екскурзия до Поднебесната, на гробовете на Дун Хайчуан, Лян Джънпу, Ли Дзъмин, Ди Джаолун и др...мир на праха им...My Webpage

#24 Komitann_

Komitann_
  • Гости

Публикувано: 29 януари 2008 - 21:48

Ето и малко филмчета от Сун Лутан Багуа



и старците в действие :chinese:

интересен саит
http://baguazhan.org...n/baguazhan.htm

#25 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 17 февруари 2008 - 10:13

Стил Фу (на Фу Джънсун) на Ба-Гуа - формата Лян И Цюан ("Бой на Двете сили")

http://www.youtube.com

И формата на Дракона:

http://www.youtube.com

Обърнете внимание на завъртанията на повече от 360 градуса, които са много характерни за този стил и спираловидните усуквания! :chinese: :yin-yang: :chinese:

Това мнение е редактирано от Доктора: 17 февруари 2008 - 10:14


#26 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 03 март 2008 - 20:16

Фа-Дзин ("Експлозивна сила") в Ба-Гуа-Джан http://www.youtube.com

#27 tong

tong
  • Дао
  • 463 мнения

Публикувано: 18 март 2008 - 12:30

Багуа, по линията на Чън Тинхуа..My Webpage

My Webpage

My Webpage

Това мнение е редактирано от tong: 18 март 2008 - 12:33


#28 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 18 март 2008 - 22:03

По-интересно е това което показва другия майстор с бялата дреха от клиповете отстрани - грандмайстор Лю Джинжу (8-ми дуан); имам две негови книги и той се счита за един от водещите капацитети в този стил (стил Чън ; на Чън Тинхуа), наравно с грандмайстор Сун Джиджун, когото лично аз считам за по-голям специалист! Ето нещо и от него:

http://www.youtube.com

http://www.56.com

Това мнение е редактирано от Доктора: 18 март 2008 - 22:04


#29 tong

tong
  • Дао
  • 463 мнения

Публикувано: 25 март 2008 - 11:30

Хм, пише че е Лян, но на мен ми прилича на Чън стил багуа...не е зле...My Webpage

#30 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 25 март 2008 - 15:06

Хм, пише че е Лян, но на мен ми прилича на Чън стил багуа...не е зле...My Webpage


Комбинация е от двата стила, но базата му е слаба (архитиповете не са му много ясни)! Дин Ши Ба Джан (8-те длани на неподвижните ситуации) ги прави лошо! :chinese: :yin-yang: :chinese:

Това мнение е редактирано от Доктора: 25 март 2008 - 15:07


#31 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 25 март 2008 - 18:30

Определение за "tang ni bu" - "стъпка, плъзгаща се в калта", което Di Guoyoung дава в своя "Речник на термините" към книгата " Учебник по багуа джан"...
..." 淌泥步:-Тан ни бу.Особенна, характерна само за багуаджан стъпка, използвана при ходенете в кръг. Тан ни бу изисква отделна тренировка : краката сгънати в коленете, което позволява да се приклекне, тежеста отначало е изцяло на задния крак, предния крак се изпъва напред, пръстите на крака се изпъват напред, коляното се изпъва, коленете са затворени (he xi) навътре. След това тежеста се пренася напред, предния крак устойчиво стъпва на земята, пръстите "хващат" земята(zhua di), задния крак продължава движението. Когато предния крак с тласък се изнася напред(ti), в пръстите на крака трябва да се концентрира tan jin - опипващо усилие. Стъпалата се движат по окръжност.

Изискванията към тан ни бу се заключават в 5 йероглифа : deng, mo, ti, tan, cai. Deng (тласкане) - указва изхвърлянето на силата от задния крак, крака се изправя, отбутвайки се от земята и ускорява-подгонва корпуса напред. Deng jin на задния крак - това е източника за движение напред. Mo jin (триене) - указва факта, че при стъпването на задния крак напред, когато задния крак се разминава с вътрешната част на предния, разстоянието между краката трябва да бъде много малко, стъпалото не се подвига високо, най-добре е да не превишава височината на глезена. Когато в трактатите се споменава за mo jin - това е пряко упътване за височината на подвигане на задното стъпало. Ti (ритник) - указва факта, че когато стъпалото се изнася напред, в него трябва да се прояви ритащото усилие - ti jin. Външно това се проявява в това, че предния крак се движи бързо и със сила. Образно :плъзгане напред в калта (tang ni). Tan jin се проявява преди стъпалото да е стъпило на земята, като опипване на почвата. Да се провери мястото, където предстои да стъпим. Cai jin (стъпкване) - указва факта, че при поставяне на предното стъпало на земята, трябва да има усилие cai, със сила, насочена надолу, пръстите на краката "хващат" земята, появвява се усещането за устойчивост. Тези 5 йероглифа показват особеностите на изпълнението на tang ni bu, това са 5 вида jin, които изискват отделна и старателна тренировка.

Различните направления в багуаджан говорят за тан ни бу като за основния метод на стъпване, общата картина се съхранява навсякъде, но има разлики в детайлите.

Майсторството в багуа директно зависи от тренировката на тан ни бу. Тази стъпка развива сила и подвижност на краката, устойчивост на цялото тяло, ловкост и подвижност на движенията. В трактатите има още една фраза : " равно повдигайки, равно спускай" - това означава, че при стъпка напред, предното стъпало се поставя на земята плоско и с цялата си повърхност. Това е възможно, ако в предното стъпало има усилие tan, при което стъпалото като че ли опипва почвата, а по отношение на това, че задното стъпало също се повдига равно и веднага с цялата си повърхност не мога да се съглася. Ако крачката е малка и висока - това е възможно, но ако стъпката е обичайната или низка, както се изисква в багуаджан, не вярвам, че съществува човек, способен равно да повдига задното стъпало. Пробвайте да направите стъпката по-широка и бърза - сами ще усетите. Някои учители даже говорят за това, че на задното стъпало трябва да се постави малък камък и при ходене да не се изпуска, но, аз мисля, че това е погрешно разбиране на фразата : "равно подвигай и равно спускай". Смятам, че във фразата " равно подвигай, равно спускай" не става дума за стъпалата, а за корпуса, чието ниво трябва да остава непроменено при вдигане и спускане на стъпалата. Задния крак, изпъвайки се в коляното и повдигайки петата, произвежда усилието deng, което позволява ефективно да се движи тялото напред. "


Ето я въпросната стъпка (тан ни бу) изпълнена в ниско ниво (ди пан) от грандмайстор Сун Джиджун:
http://www.56.com

#32 tong

tong
  • Дао
  • 463 мнения

Публикувано: 25 март 2008 - 19:38

Комбинация е от двата стила, но базата му е слаба (архитиповете не са му много ясни)! Дин Ши Ба Джан (8-те длани на неподвижните ситуации) ги прави лошо! :chinese: :yin-yang: :chinese:


:D :D :D

Кой знае, кой знае... :chinese:


Ето я въпросната стъпка (тан ни бу) изпълнена в ниско ниво (ди пан) от грандмайстор Сун Джиджун:
http://www.56.com


И на трите нива - СУПЕР, безспорно ! :up:

#33 tong

tong
  • Дао
  • 463 мнения

Публикувано: 08 април 2008 - 12:57

Багуа дао...My Webpage

#34 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 16 април 2008 - 11:37

Един от най-големите съвременни майстори на Ба-Гуа-Джан (стил Лян) - грандмайстор Ма Чуансюй (от Пекин; виж неговото интервю в статии на даото), в изпълнение на Ба-Гуа меч. От неговия ученик сифу Син Литиен е учил и българинът Десислав Горанов (София), който беше любезен да сподели знанията си с нас:

http://www.youtube.com

Това мнение е редактирано от Доктора: 16 април 2008 - 12:19


#35 tong

tong
  • Дао
  • 463 мнения

Публикувано: 22 април 2008 - 11:37

Документален филм...My Webpage

#36 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 27 април 2008 - 17:05

Един от моите даскали по Ба-Гуа - сифу Лю Куокчуен (стил Фу на Ба-Гуа; на Фу Джънсун). Лю Куокчуен е от Хонконг; председател е на "Асоциацията за висша Ба-Гуа-Джан", председател е на Асоциацията "Дзин У" (за Чисти Бойни изкуства) и зам. пр-л на Хонконгския У-Шу съюз. Сифу Лю Куокчуен е ученик на известния генерал Сун Баоган - директен ученик на създателя на това направление Фу Джънсун (майстор на Ба-Гуа, Тай-Дзи и Люн-И). Имах удоволствието да тренирам под негово ръководство (под формата на частни уроци!) в Пекин през далечната 1990 г.:

http://www.youtube.com

#37 К.Т._

К.Т._
  • Гости

Публикувано: 27 август 2008 - 14:01

Ако е вярна информацията в сайта, от който намерих клипа, този дядо трябва да е вече на 115 години :newconfus:

#38 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 27 август 2008 - 22:00

Ако е вярна информацията в сайта, от който намерих клипа, този дядо трябва да е вече на 115 години :newconfus:


На толкова е, ама пусто скептицизъм у ората и все се съмняват у сенките си - да не ги изненада аджеба некой изодзад!!!...... :wooow: Руснака му е изкривил до неузнаваемост името, но аз го знам кой е, защото ми е любимец - Лю Зиджиан се казва и китайското правителство (специалната висша атестационна комисия за У-Шу степените) му е присъдило 9 дуан (демек 9-ти дан). Дядката, ако мога така да го нарека майстора де, е супер добър и много хубави техники показва от рода на "Маймуната бере орехи" (демек къса кожени топки)!....Готин е и е наясно какво прави; ние обаче дали сме наясно какво трябва да правим за да го стигнем?!....... :chinese: :confused: :chinese:
Ето ви малко допълнителна информация за грандмайстора (така де малко по-уважително към достойните хора и даоси; учил е от дете в манастирите в планините Удан и Ъмей); наричат го почтително "Рицарят от Жълтата река" (кой знае как ще ме наричат и мене след стотина години; нещо от рода на "Живия Класик от средата на 20 век" или "Доктора, който излекува всички"; демек надживя ги! Много съм скромен нали; така де истинските майстори нямат живи врагове, но историята мълчи за тяхната съдба; на враговете). Задължително ще включа историята на грандмайстор Лю Зиджиан в книгата си "Тайните на дълголетието" дето я списвам от доста време насам (може да излезе догодина):

The Martial Arts Master Who Has Lived in Three Centuries
The Epoch Times Sep 09, 2007


An elderly Chinese Tai Chi exponent shows off his moves. (Goh Chai Hin/AFP/Getty Images)

He is a legendary man whose life has crossed three centuries. Born in the 19th year of Emperor Guangxu's Reign of the Qing Dynasty (1893), he is 114 years old. His name is Lu Zijian and he lives in Chongqing City, Sichuan Province, China. Despite his age, he is healthy and lithe. Once considered one of the top three gong fu masters, Lu is adept at martial arts and can still move a young man of around 150 pounds 15 feet away with just one push. When asked what his secret to longevity is, Mr. Lu said, "The key to a long and healthy life is a combination of movement and stillness—cultivating life by guiding the qi, the vital energy in the body, and moving the hands and feet through practicing Chinese boxing." According to Xinmin Evening News, Lu Zijian started learning martial arts with his mother at the age of seven, and in 1920 the 27-year-old Lu won the martial arts contest held at Yuhuatai, Nanjing City. He became famous in Shanghai in the 1930s and was granted Level Nine status—the top rank in Chinese martial arts.

Lu Zijian never tires of reliving his past. He fought foreigners on two occasions, and before each of the competitions he signed a waiver that said no one was responsible should a death occur during the fight. The first foreigner was an American named Tom, who was over six feet tall. The two men battled for more than an hour and still there was no clear winner. Lu's hands were badly scratched when one of his disciples called out, "Master, use Eight Trigram Palm!" Lu recalled, "I was in a hell of a fight and had become confused." When his mind became clearer he began to walk around Tom, using Eight Trigram, and finally hit Tom's chest with his palm. Tom stumbled backward a few steps then fell to the ground, blood gushing from his mouth. The second fight was with a Japanese Tae Kwon Do master in Shanghai. He was simply no match for Lu and ended up in worse shape than Tom.

Lu is the only unschooled martial arts master who has been granted Level Nine status by the China Martial Arts Association. Since he turned 86 years old Lu has attended every martial arts contest he could. When he was 93, he joined the Martial Arts Training Team of Sichuan Province and took part in the National Martial Arts Competition held in Sichuan.

Many articles on the Internet call Lu "the Great Master of the Yangtze River," joining the ranks of Huo Yuanjia, the Great Master of Eastern River, and Du Xinwu, the Great Master of the Yellow River. Mr. Lu is still capable and travels all over China. When he matches wrist strength with strong younger men, he is able to beat them easily. When he walks or climbs a mountain, he feels light as a feather.

A close-up look at Mr. Lu reveals that his face is almost free of wrinkles and his skin has an iridescence to it. His shoulders are broad and his arms are muscular. His gray hair is dotted with newly grown black hair. At age 95, his skin began to peel. Years later, the skin on his face, hands, and body was gone, and a new skin appeared. According to Mr. Lu, now his skin changes every three years.

Mr. Lu Zijian, named by the United Nations "the healthy old man," gets up at 7 a.m. every day, practices gong fu in the morning, meditates, paints, reads, and visits friends in the afternoon. He is as alive, alert, and as amusing as any young man.

He is a vegetarian, staying away from meat and fish. His favorite food is tomatoes. He meditates for an hour and a half starting at 2 p.m., goes to bed at 11 p.m., and lives at his grandson's home where he eats anything they cook. He told others a secret: eat raw tomatoes every day. They are a good thing.

Click here to read the original article in Chinese

Това мнение е редактирано от Доктора: 27 август 2008 - 22:24


#39 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 28 август 2008 - 13:17

Eто сега едно клипче с наши демонстрации на Ба-Гуа-Джан от далечната 1995 г.; изрови ги един наш инструктор от "Българската асоциация по Тай-Дзи-Цюан и Кунг-Фу" (БАТК); и аз ги нямам и бях приятно изненадан да ги открия тук (има и други за, които ще дам линкове). Това, което показваме естествено не е перфектно, но дава насока на развитие в този труден стил:

http://ru.youtube.co...feature=related

#40 Altor

Altor

    Нов участник

  • Изпитателен Срок
  • 16 мнения
  • Пол:Мъжки

Публикувано: 13 декември 2014 - 15:48

Ето едно интересно клипче https://www.youtube....h?v=_-OZwbnBCFw