Към съдържанието


Снимка
- - - - -

Даоска Алхимия и будистка Пхова


  • Please log in to reply
В темата има 56 мнения

#1 Mirovoy

Mirovoy

    Миро

  • Дао
  • 39 мнения
  • БИ:тай-чи чуан

Публикувано: 15 октомври 2008 - 17:26

Последните два месеца бях на два интересни семинара и ще споделя малко информация за тях, както ме помолиха едни приятели. Може би това ще е интересно и за други хора, най-малкото, определено на мен самият би ми било много интересно, ако някой друг беше споделил това преди време.

Става въпрос за практическите семинари с Лама Оле Нийдъл по Пхова, който се проведе в началото септември край Варна и за този с Мантак Чия по Даоска Алхимия (Lesser Kan&Li), който завърши преди няколко дена край Париж.

Пховата е класическа будистка практика, част от "Шестте Йоги" на Наропа. Наричат я „съзнателно умиране” защо учи как в момента на смъртта духът („умът” по будистки) да напусне тялото по „правилния” начин и от „правилното” място. Води се за доста напреднала практика (имам приятели будисти от 15-20 г, които още не са я правили) и е за предпочитане преди нея човек да е правил достатъчно време медитация с Буда на Безграничната Светлина (Амитаба Буда).

Ако беше чисто будистка практика надали щеше да ме заинтересува толкова, но преди мнооого години я срещнах за първи път в книгата на Лю Куан Юй The Secret of Chinese Meditation, където той съвсем откровено споделяше опитностите си с тази практика разказвайки как накрая им се е отворила фонтанелата на повечето участници в Пхова семинара и учителят проверявал това като поставял една дървена пръчица в отвора. В същата книга Лю Куан Юй със западно име Чарлз Люк (междувпрочем известен в БГ с превода на една книга за Вътрешната Даоска Алхимия по ДжаоБичън) сравнява даоски, будиски и зен медотоди за себеразвитие.

Надали и това щеше да е достатъчно да ми привлече толкова вниманието към нея, ако не се беше оказало по думите на Майкъл Уин, че един елемент от алхимичните даоски практиките на Мантак Чия, които правех, идва именно от тази будиска практика Пхова, която пък един човек на име Джон Манн (когото също имах щастието да срещна) бил преподавал на Мантак Чия. Още повечето възгледите на Чия и Уин се различаваха относно тази практика (първият я преподаваше, а вторият почти не или доста видоизменено), та ми беше интересна как е тя в класическия си вид.

Общо взето Пхова се преподава относително рядко и Оле Нийдъл от линията Кагю е един от малкото учители, които я преподават толкова интензивно и съвсем отворено. Впрочем, по неговите думи той я преподавал на над 60 000 човека за последните 20тина години. Същността на практиката се състои в многократното повтаряне на една специална мантра, която минава през централния/пробождащия енергиен канал и „удря” в областта на коронната чакра и достига Амитаба Будата седнал над главата ти на една ръка разстояния. Заниманията са в 3 сесии по 3 часа на ден (общо 9 ч/ден) като чистото повтаряне на мантрата е около 1/3, 1/3 отива за ритуални тибетски молитви и песнопения и 1/3 за теория и въпроси&отговори. Целият семинар е компресиран в 3.5 дена.

Олето, когото познавам от по-предишни лекции, е готин човек. Други будиски школи обаче не го харесват, защото е твърде „отворен” (примерно защото си позволявал да се съблича гол до кръста в жегите по време на лекции, пиел бира или окуражал хората, ако искат, да правят секс). На мен обаче всичко това ми се струва съвсем нормално и ако можеше да е още по-„отворен” щеше да е още по-добре. Както и да е, тази негова либералност и антидогматичност е другата причина да отида именно при него на Пхова, а не при някой сух и скучен класически будиски папагал. Впрочем, теорията и лекциите на Оле са ми скучнички, но за практиката, която всъщност ме интересуваше – бива. Ако някой се интересува от тази практика, неговите хора правят хубав център на един хълм над Варна и след практиките през 2000 и 2008, сигурно рано или късно ще има нова там. А пък има и на други места по света и с други учители.

Апропо, хората му са готини и повечето са доста млади като хвърлят огромна енергия за правен на този ритрийт център на голата поляна и заслужават поздравления за това. Имаше над 600 човека от 30тина страни на семинара. На тениските, които се продавах там имаше следната фраза, която може да бъде приета като мото на семинара Dying is never out of fashion (Умирането никога не излиза от мода).

Накрая на семинара Олето си прави труда да обиколи главите на всички хора дошли за първи път за да провери „знаците”. Натиска с пръст по върха на съответното място по главата и усещането (както при мен, така и при другите хора с които разговарях) е че все едно ти „бръква” в точката, където 3 дена сме „бор-машинили” с мантрата и ти влиза някъде навътре... Което пък е знак, че дупката-врат за духа се е отворила. Хубаво е, че преди това специално ни показа, че си е изрязал ноктите, иначе човек би си помислил, че му забиват остър нокът навътре в главата.

Малко ми беше смешна и забавна припряността и огромното желание на будистите, които искаха да получат на всяка цена физическо потвърждение с този знак за ... нещо си. Човек и да е получил това отваряне, ако самият той не е развил будността и разбирането си за нещата, надали тази дупка ще привлече духа му при смъртта или пък би било признак за някакво кой знае какво духовно развитие. Поне аз го приемам като възможност за нещо, а не като критерии.

Другото съществено при тази практика, което обаче не ми хареса сравнена с даоския й вариант, е че след като се излиза извън тялото над главата след поредната мантра, не се медитира достатъчно време там. Въобще при цялата практика имаше относително много малко ИН-медитация (т.е. да си в пустотата). Останах с впечатление че стремежът е именно да се „пробие” дупката и ... толкова. В този си вид, както и междувпрочем и Олето го каза, това НЕ е всекидневна практика.

Тук е удобният момент да направя връзката с даоската алхимия, където тази практика съществува и където тя е във вид за ежедневна такава. В книгата „Сливане на 5те елемента” на М. Чия (която трябва да съм качил на dao.dir.bg), тя е описана накрая като изтрелване на енергийна перла през върха на главата и формиране на собственото енергийно тяло там. За сравнение, в будиския вариант това енергийно тяло е на червения Буда на Безграничната Светлина.

В даоския вариант не се извозва мантра за това изстрелване, а енергия, внимание и дишане. Всъщност, енергийната перла се докарва до върха на главата (билото по централния канал както е в будиския вариант или по Микроорбитата) и с едно специфично издишване се изстрелва нагоре. В будиския вариант също се използва енергия, но там хората работят толкова малко с енергия (сравнено с даоските практики), че ми е чудно какво усещат... Но и да не са свикнали да работят с енергията (както сигурно бяха поне половината от хората на семинара), след хилядите повтаряния на мантрата ще докарат много енергия на върха на главата и ми е чудно как неподготвени хора я абсорбират... Нещата се усложняват с това, че има напускане на физическото тяло при изтрелването на енергията нагоре и една приятелка, която беше на семинара, ми се оплака, че после буквално в продължение на дни й е „духало” от дупката... Все пак се надявам, че Олето знае какво прави.

Но за човек свикнал да работи с енергията, рисковете са много по-малко и за това даоския подход на мен ми по-харесва. Впрочем, рискове има във всяка практика със „сила” и в даоския вариант предупрежденията са човек да ходи нагоре, едва когато добре се е заземил. И за това Майкъл Уин беше казал, че не е бил съгласен с Мантак Чия тази практика да се описва в книгата за Сливане на 5те елемента, защото тя е част от много по-напреднали практики и неподготвени хора могат да си създадат проблеми. Впрочем във варианта на М. Уин, излизането на перлата над главата трябва да стане естествено и почти без усилие – т.е. когато човек е готов.

Като споменавам предупрежденията едно последно, което беше отбелязано от Олето. Ако човек се задържа много извън тяло в Чистaтa земя (Pure Land), както будистите наричат пространството, което се посещава при Пховата, може така да свикне там, че връзката му с физическото тяло да отслабне и даже в един момент да не се върне в него. Така че е нужна балансираност.

Друга съществената разлика между даоския и будиския вариант е как се приготвя въпросната енергийна топка преди да бъде изстреляна нагоре. В даоския вариант има много алхимични практики, които се правят с години и които зареждат енергийната перла със същностите на нашите органи, канали, душа, дух и т.н.. Т.е. ние в концентриран вид влизаме в перлата. И всъщност от тази перла се прави „космическия кораб” с който духът може да пътува извън тялото.

Най-съществената от тези алхимични практики е именно „Сливането на Кан (вода) и Ли (огън)”, която беше обект на 5 дневния семинар, за който ще разкажа също накратко. Всъщност, аз бях на семинар на тези практика с М. Уин през 1997 (за него споменах тук т у к, но ми беше интересно сега да видя разликите при преподаването на Чия и Уин на едно и също нещо (пък и за толкова време човек вижда и нови неща). И въпреки, че същността на практиката е една и съща, в двата семинара имаше толкова много различни неща, просто защото двамата са различни (което е съвсем естествено). Хора, които бях посещавали „Кан и Ли” с Хуан Ли (друг много интересен човек от хората около Чия, за когото бях рявказвал преди време) пък споделиха, че там е още по-различно. Така че първият очевиден извод е когато човек има разбиране, неминуемо променя практиката своебразно своята същност.

Цитирайки Чия, за да се занимава с даоска алхимия човек трябва да знае само две неща: секс и готвене . Секс, защото единият от алхимичните елементи е сексуалната енергия, защото става сливане (подобно на сексуалното) с други елементи и защото това сливане е оргазмично. Готвенето е нужно, защото на различни етапи преди и след сливането, алхимичните елементи трябва да претърпят различни преработки (точно както при подготовката при готвене) за да са във вид удобен за използване Екстракцията на нашите същности (с които зареждаме енергийната перла) е процес подобен на многократна дестилация и Чия я сравни с процеса на приготовляване на кубче концетрирана супа (било то от пиле или зеленчуци), където пилето примерно се поставя на най-горния етаж в тенджера на няколко етажа пълна с вода в най-долния. По този начин на междинния етаж се получава концентрирания пилешки сос в следствие на дългото напарване на пилето.

Даоската алхимия позволява на човек да се възползва от енергията, която генерира при излъчване на любов, радост и т.н. или пък от сексуална такава както я каптира в различни Collection points. Цитирайки Чия, често се случва хора да изпитват в едни моменти силни положителни чувства и енергии, но в по-късни моменти, всичкото това се разпиляло и те се чувстват празни. Даоската алхимия е начин човек да се научи да извлича същността на всичко това и да има максимално достъп до него.

Друго революционно нещо, което Мантак Чия е въвел успешно е използването на PowerPoint презантация със стотици диаграми, снимки и картини. Една хубаво направена диаграма за даден процес е често по-ценна от 1 час обяснения. Относно обясненията, М. Уин е обаче определено по-добър от М. Чия (може би понеже последния не си служи така добре с английския), но пък Чия дава толкова много неща, че наистина има безценни практически идеи. Така че бих посъветвал всеки, който се интересува от тази тематика да мине поне един курс било то с Чия, Уин, Хуан Ли или който е да е друг жив човек с разбиране. Разликата с учене само по книги е от земята до небето.

Предимството на това да минеш един и същи семинар с различни хора, е че ти позволява да задълбочиш разбирането за процесите, което пък ти помага да намериш своя път, които определено няма да е абсолютно същия като на тези, от които си се учил. Не по-малко полезен е и факта да се срещнеш и общуваш с други хора, които практикуват подобни неща.

Ще завърша с това филме Powers of ten, което Мантак Чия ни пуска няколко пъти, защото в медитативните практики се случва същото нещо.

Ако някой се интересува от нещо конкретно от семинарите или от практиките в тях, нека го изрази и ще допълня с каквото мога.

:)

#2 сап4ето

сап4ето

    Хищник

  • Дао
  • 1001 мнения
  • Пол:Мъжки
  • От:ПРЕОБЛАДАВАМ НА МЕСТА
  • БИ:ММА

Публикувано: 15 октомври 2008 - 20:22

отдели тази тема в отделна статия,защото е нещо ново за доста като мене!
Само да я обособиш,както иде реч за статия,не като събитие ,
ако имаш нужда от помощ,пиши на Лични съобщения!

:sunny: :wink:
http://fight-journal.blogspot.com/ -страница пълна със статии за бойци и видове бойни изкуства

"НЕ Е СМЕЛ ТОЗИ ЧОВЕК,КОЙТО ТЪРСИ ПОСТОЯННО ОПАСНОСТТА"!!!

#3 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 16 октомври 2008 - 06:35

Миро, да те светна, че Мантак Чиа не е много надежден източник по даоската вътрешна алхимия! По-нататък като имам време ще подисутираме темата. :chinese: :yin-yang: :chinese:

#4 Станислав

Станислав
  • Дао
  • 1115 мнения
  • Пол:Мъжки
  • От:Велико Търново
  • Предишен прякор: stanislav

Публикувано: 16 октомври 2008 - 07:32

Също така не е лошо да се поправи грешката в заглавието, защото може да създаде грешна представа как се изписва 'будистка'.

#5 Единак_

Единак_
  • Гости

Публикувано: 16 октомври 2008 - 10:55

Mirovoy, явно вярваш в силата на "енергийте", щом ходиш на такива семинари. Лошо няма.
Интересно ми е обаче при кого изучаваш такива практики в България, ако живееш в нея или се самообучаваш от книги и каквото прихванеш от семинарите. От поста ти останах с впечатление че имаш някакъв опит с "енергийте".

Стремежа към самоусъвършенстване е хубаво нещо, само че дали тези пътища водят точно към това? Или по-точно до какво всъщност водят, ако изобщо водят до някъде или са просто плетеници от лабиринти ..

Какво значи "в момента на смъртта духът („умът” по будистки) да напусне тялото по „правилния” начин и от „правилното” място" .." ?
Кое е правилно и кое неправилно? Кой се е върнал отнякъде си, за да каже това и колко вяра може да му се има? И кой друг го е проверил?

И ако овладяването на даоската алхимия беше толкова лесно както го представя Мантак Чия като комбинация от "секс и готвене", то всички омъжени добри домакини да са постигнали съвършенство и безсмъртие от раз. Да, ама не. Дори и самия прповедник предполагам не може да се похвали с това. И освен медитаций, концентраций и разни други ий, доколкото знам в даоската алхимия присъстват и много други неща. И най-важното - те не са за ушите и очите на масовия търсач на съвършенство и всъщност никога няма да бъдат.

Истината е че в мътна вода се лови много риба и скрити зад мъгляви определения и непроверими твърдения бая народ си докарват добра прехрана от любопитни изследователи и вярващи в какво ли не.
Е, свят широк - има място за всички .. :wink:

#6 Tallasum

Tallasum
  • Dark Side
  • 432 мнения
  • Пол:Мъжки
  • От:Варна
  • БИ:кик бокс

Публикувано: 16 октомври 2008 - 14:43

... медитаций, концентраций и разни други ий, .....

:offtopic:
леле-мале....
ще прощаваш оффтопика, ама човек на твоята възраст да пише по този начин е меко казано за съжаление. нищо лично.


Няма други "..ий" !

Множествено число на думи окончаващи на '-ай' и '-ия' се образува чрез заместване на последната буква с 'И' (и-дълго), не и-кратко!
:umnik:

#7 Единак_

Единак_
  • Гости

Публикувано: 16 октомври 2008 - 15:47

Множествено число на думи окончаващи на '-ай' и '-ия' се образува чрез заместване на последната буква с 'И' (и-дълго), не и-кратко!
:umnik:


:huh1:

Прав си кривчо! Който не си е учил навремето уроците както трябва, бере срам на стари години ..

Благодаря за поправката. :up:

#8 Mirovoy

Mirovoy

    Миро

  • Дао
  • 39 мнения
  • БИ:тай-чи чуан

Публикувано: 16 октомври 2008 - 15:57

Сапе, струва ми се, че сегашният формат е по-подходящ за случая от този на статия, който би предположил доста по-подробно описание на всичко. Аз умишлено съм маркирал много неща само с по една или няколко думи. Ако има хора, за които нещо специфично е интересно, може да го дискутираме. Ако ли пък не, сегашният сбит и информативен характер е повече от достатъчен. Пълното засягане на тази тема е нещо мнооого обширно, защот включва всебе си много други неща.

Понеже пуснах това споделяне и в един друг форум, ето ти пример , как там дискусията се разви в една насока. Тук съвсем естетесвено може да вземе друга.

Докторе, смятам се се за критичен човек и понеже познавам доста хора около Мантак Чия за последните повече от 10г, съмнявам се, че може да извадиш повече конкретни забележки към него, отколкото аз. Но понеже се смятам също и за практичен човек, мога пак да повторя, че от Мантак Чия могат да се научат много ценни неща относно даоската алхимия.

Ако познаваш някой релен човек (не литературен герой или повече или по-амлко неизвестен автор), който е по-надежден и който може да даде повече ПРАКТИЧНА информация по въпроса, ще съм ти благдоарен за споделянето (без разбира се ни най-малко да противопостявам или да меря единия с другия). Така или иначе, ако смяташ, че нещо изказано от М. Чия по горната тематика е неточно или невярно, не се колебай да го осветиш, но моля ти се аргументерай се, както посочи и правилния вариант.

Станислваве, кое му е грешното в заглавието?

Единак, не си падам по вярвания. Що се отнася вътрешната енергия, за мен тя е толкова реална (повече от 15 г. вече), колкто предполагам, че са реални за теб очите ти.

За последните 10тина години живея извън БГ, но първите стъпки за работа с вътрешната енергия съм направил имемно в БГ: през 1992 имаше един цигун семинар с един известен китайско учител Ян Джин Пин (Доктора трябва да е писал някъде за него) и именно благодарение на неговите методи аз (както и доста от останалите хора) получиха за първи път усет за вътрешната енергия. След това Жоро Деничин се върна от Китай и около година ни преподваше нещо подобно, но във варианта на медитация по Микроорбитата. Общо даоски дисциплини съм учил от поне 30 живи човека от тогава досега на различни места из Европа и Щатите (половината са тай-чи и подобни, останалите различни варианти на цигун и алхимия).

Що се отнася до израза на Чия за комбинация от "секс и готвене", трябва да добавя, че се изисква също и ИНТЕЛИГЕНТНОСТ за да се различава образното говорене. Преди векове някои четящи като теб даоските текстове са поемали живак и олово с надеждата да го превърнат в Златното цвете... В другия форум, където пуснах за първи път това споделяне, съм споделял доста за разните "други" неща.

Правилното/хубавото излизане на духа/ума СПОРЕД БУДИСТИТЕ е именно от върха на главата (зоната, която се отваря при Пховата). Това ще ориентира, според тях доста различно следващите му прераждания в сравнение, ако напусне тялото от друго място. Според други учения, именно когато един дух еволюира, напуска тялото си от горните центрове.

Никой обаче не те кара да вярваш на това. Ако те интересува, приеми го като хипотеза за изследване. Питайки дали някой се е върнал от някъде за да докаже нещо си, виж първо ти самият откъде си дошъл... Хей и неприемай нещата на доверие, а се поразрови дълбоко. :wink:

Що се отнася до това, кой какво бил печелил/загубил, струвами се, че все пак аз съм платил курса ми с Мантак Чия (650€ за протокола), а на теб никой не ти иска никакво плащане. С изключение на това, че плащаш сега с времето си престоявайки в тази безинтересна, доколкото разбирам, за теб дисксуия. Пари се печелят, докато времето ни е преброено и били даосити, будсти, спортисти или без-"исти" всички сме абонирани вече за смъртта.

:)

#9 Единак_

Единак_
  • Гости

Публикувано: 17 октомври 2008 - 08:01

..

Никой обаче не те кара да вярваш на това. Ако те интересува, приеми го като хипотеза за изследване. Питайки дали някой се е върнал от някъде за да докаже нещо си, виж първо ти самият откъде си дошъл... Хей и неприемай нещата на доверие, а се поразрови дълбоко. :wink:

Що се отнася до това, кой какво бил печелил/загубил, струвами се, че все пак аз съм платил курса ми с Мантак Чия (650€ за протокола), а на теб никой не ти иска никакво плащане. С изключение на това, че плащаш сега с времето си престоявайки в тази безинтересна, доколкото разбирам, за теб дисксуия. Пари се печелят, докато времето ни е преброено и били даосити, будсти, спортисти или без-"исти" всички сме абонирани вече за смъртта.

:)


Напротив. Дискусията не ми е безинтересна. Ако беше обратното, нямаше да участвам в нея. :)


И .. прав си. Никой не ме кара да вярвам в това или онова, но дори и да ме карат, вече съм се научил да не го правя и има защо. Всеки трябва сам да изживее търсенията си и резултатите от тях, но в крайна сметка резултата винаги е един и същ. Просто някои стигат до него по-бързо или по-бавно, а някои не стигат и след десетки изживени животи ..
А откъде съм дошъл аз - нито знам, нито пък ме интересува, но съм готов да изслушам версиите ти за това или начините да го науча.

И понеже всички сме с билет за някъде си в джоба, нима смяташ че с тези методи ще успееш да изхвърлиш билета си в кошчето? Ще те разочаровам - едва ли ще успееш. Не и по-този начин. Виж, с постоянно търсене и недоверие имаш по-голям шанс да напипаш правилната посока..
Не ме питай къде е, защото не мога да ти я посоча, но ако наистина я търсиш - вероятно все някога ще я намериш. :wink:

Това мнение е редактирано от Единак: 17 октомври 2008 - 09:02


#10 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 17 октомври 2008 - 10:44

Mirovoy, явно вярваш в силата на "енергийте", щом ходиш на такива семинари. Лошо няма.
Интересно ми е обаче при кого изучаваш такива практики в България, ако живееш в нея или се самообучаваш от книги и каквото прихванеш от семинарите. От поста ти останах с впечатление че имаш някакъв опит с "енергийте".

Стремежа към самоусъвършенстване е хубаво нещо, само че дали тези пътища водят точно към това? Или по-точно до какво всъщност водят, ако изобщо водят до някъде или са просто плетеници от лабиринти ..

Какво значи "в момента на смъртта духът („умът” по будистки) да напусне тялото по „правилния” начин и от „правилното” място" .." ?
Кое е правилно и кое неправилно? Кой се е върнал отнякъде си, за да каже това и колко вяра може да му се има? И кой друг го е проверил?

И ако овладяването на даоската алхимия беше толкова лесно както го представя Мантак Чия като комбинация от "секс и готвене", то всички омъжени добри домакини да са постигнали съвършенство и безсмъртие от раз. Да, ама не. Дори и самия прповедник предполагам не може да се похвали с това. И освен медитаций, концентраций и разни други ий, доколкото знам в даоската алхимия присъстват и много други неща. И най-важното - те не са за ушите и очите на масовия търсач на съвършенство и всъщност никога няма да бъдат.

Истината е че в мътна вода се лови много риба и скрити зад мъгляви определения и непроверими твърдения бая народ си докарват добра прехрана от любопитни изследователи и вярващи в какво ли не.
Е, свят широк - има място за всички .. :wink:


Миро, в момента живее във Франция и то от доста години, а с кого е работил и учил в България и обменял опит - той да си каже (пробвал е какво ли не)!
Като надежден Учител по даоската вътрешна алхимия, Ци-Гун/Ней-Гун и Кунг-Фу мога да препоръчам автентичния даоски майстор Уан Липин, който прави семинари в Китай (в един манастир близо до Пекин), а също напоследък в Русия и Норвегия. В Норвегия ще има семинар до края на тази година. Негова ученичка наскоро прави интересен семинар в Германия, на който имаше и български представител от школата "Удан" (гр. Стара Загора)! Писахме нещо тук във форума по този въпрос, по точно го писа Тихомир Тодоров (виж му в мненията, аз не можах да открия темата, а и той е свързан с Иван, който ходи на семинара и ще участва на този в Норвегия, а и там ти е по-близо от Франция). Иначе доста Учители по тези въпроси има в Китай и Тайван (където е учил и Мантак Чиа)! :yin-yang:

Това мнение е редактирано от Доктора: 17 октомври 2008 - 10:58


#11 thugelena_

thugelena_
  • Гости

Публикувано: 17 октомври 2008 - 14:20

Интересно ми е как минава един обикновен ден на автора на темата. Колко време медитира на ден, с какво се занимава и т.н. Естествено, ако не навлизам в много лична територия. Не задавам въпроса от любопитство, просто не мога да си обясня как човек, ако е ангажиран със семейство, работа и други такива тривиални неща, може да отделя време и енергия да напява будистки мантри. Интересува ме точно ежедневието.
Цялата тема ме навежда и на други размисли. Как се отразяват тези медитативни практики на отношенията - към живота, към близките, към околните и т.н.

#12 Mirovoy

Mirovoy

    Миро

  • Дао
  • 39 мнения
  • БИ:тай-чи чуан

Публикувано: 17 октомври 2008 - 20:32

Единак, трудно ще ме разочароваш, защото не се стремя да изхвърлям билета за Отвъдното. Щом Силите/Цялото/Господ (наречи го както искаш) са ми го дали, значи има някакъв смисъл. Та вместо да се опитвам да го изхвърлям или пък да си затварям очите за съществуването му, гледам да се подготвям да за пътуването... Точно като при пътуване в непозната страна – гледам да събера доколкото мога информация за нея, да видя какво трябва и мога да взема при пътуването си до там, дали „тук” няма неща като „там”, наистина ли от толкова пътувания досега не съм я посещавал вече и т.н.

Щом не те интересува откъде си дошъл, няма какво да го дискутираме този въпрос. Ако обаче някой ден те заинтересува, започни с практичния (а не философски) въпрос „Кой си ти, който си вършил и вършиш хилядите неща досега в живота си?”

Не знам кой е този ЕДИН И СЪЩ резултат при всички хора при изживяване на търсенията им. Аз поне не бих обобщил, че той е един и същ при всички хора.

Що се отнася до търсенето, за което ме съветваш, струва ми се че точно това правя. Двата семинара, за които споделих, са само малка част от него.

Докторе, все пак с какво точно този даоски учител Уан Липин е толкова изключителен? Какво полезно и практично, особено по даоска алхимия, показва? Ако Тихомир е тъдява някъде, може да се включи или да покаже линк към старата си тема, която не открих.


thugelena, едната част на въпроса ти относно ежедневните ми занимания ми струва напълно резонна. Но втората за това как намирам време за разни практики (не си падам много по будиски мантри, но дал Господ други практики, които да ми харесват, колкото искаш) ми се струва странна за форум по БИ. Сигурно много външни хора за този форум могат да запитат „Абе вие как намирате време и енергия сред служебни и семейни задълбания да се занимавате с някакви БИ”. Отговорът на всички тук обаче ми се струва повече от ясен и когато човек ИСКА нещо, винаги намира време и енергия.

Сега да се върна на първата част. Ядрен физик съм по професия, така че работата ми е достатъчно отговорна и изисква нужното внимание. Но това не ми пречи ни най-малко да обръщам внимание и на това, което е ВЪТРЕ в мен. Даже работата ми и всякакво друго взаимодействие с хора и дейности е именно част от себеопознаването ми, което е смисъла на разните алхимии широко погледнато. В самото начало (първите 5 г някъде) тренирах и медитирах по 3-4-5 ч. всеки ден. Бях студент тогава и имах достатъчно време. Сега формалното от една страна това време може би е по-малко, но пък от друга разглеждам цялата си ежедневна дейност като практика...

Преди 2 дена се върнах от едно съвещание в Брюксел. Нищо не ми пречеше там в частите, които не изискваха пълно мое внимание, да си правя разни вътрешни упражнения (които обаче остават будността ми насочена и навън). Снощи видях тук линкове към едни филмчета с фа-дзин и докато си приготвях вечерята преди малко пробвах подобни движения... Случвало ми се докато карам кола и на червения светофар да правя тестисно дишане (хм, в такива случай големият брой червени светофари не е непременно нещо неприятно). Естествено, имам нужда да влизам и дълбоко в себе си и като намаля интеренета, ТВто и разни други не особено важно дейности, винаги време се намира. Впрочем, ако ми се пее някава мантра, не виждам никаква пречка да го правя. Духовните практики идват от самосебе си когато духът ти има нужда от „храна”.

Що се отнася до взаимоотношенията с другите хора, когато духовните практики са балансирани, те правят тези взаимоотношеняи много по-дълбоки и пълноценни. Поне моите лични впечатления и опитности са такива.

:)

#13 Stan_

Stan_
  • Гости

Публикувано: 17 октомври 2008 - 23:23

Случвало ми се докато карам кола и на червения светофар да правя тестисно дишане


И аз искам да се науча на това, като ми се наложи да карам по-дълго или на кисна в трафика, щи си дишам през тестисите :chinese: :yin-yang:

#14 Master

Master

    Dart Ruffian

  • Dark Side
  • 2566 мнения
  • Skype: masterkkvn :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:Варна
  • БИ:Самоотбрана с интелект

Публикувано: 17 октомври 2008 - 23:36

Какво ще рече това тестисно дишане и как могат да го практикуват дамите?
НЕ МЕ ПРЕДИЗВИКВАААЙ!!!

#15 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 18 октомври 2008 - 11:15

Какво ще рече това тестисно дишане и как могат да го практикуват дамите?


Ами това е май като да "дишаш с петите", за което говори още Джуан Дзъ! Ако греша нека Миро ме коригира; може и да е друга техника!? За Уан Липин ще кажа някои благи слова, но сега бързам да излизам! Между другото на български излезе негова биографична книга "Портите на Дракона. Животът на даоския майстор Уан Липин", който я е чел знае за какво иде реч. Ако сте прочели и "Хрониките на Дао" на Ден Миндао ще сте още повече в час за това за което говоря! :chinese: :yin-yang: :chinese:

#16 AngelZ

AngelZ
  • Дао
  • 393 мнения
  • Skype: qqq4qqq :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:БГ, София
  • БИ:WuTaiji, FengMoGun, FanZi, MiaoDao

Публикувано: 18 октомври 2008 - 16:22

За Уан Липин ще кажа някои благи слова, но сега бързам да излизам! Между другото на български излезе негова биографична книга "Портите на Дракона. Животът на даоския майстор Уан Липин", който я е чел знае за какво иде реч. -..........


Ммм даа занимателна книга и много поучителна...


Честно казано мен ми е интересна темата и 10х на Миро, че отваря дума за нея...още повече, че некои от тези практики имат вторични ефекти, които много подобряват уменията в БИ...

#17 ramadevar

ramadevar

    Нов участник

  • Изпитателен Срок
  • 15 мнения
  • БИ:УШУ

Публикувано: 18 октомври 2008 - 20:15

Сайт на ученичка на Уан Липинhttp://www.dao-medit...ang_Liping.html(на немски)
Още един интересен сайт http://longmenpai.blogspot.com/

Това мнение е редактирано от ramadevar: 18 октомври 2008 - 20:29


#18 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 18 октомври 2008 - 23:06

За мен лично, ценното при такива майстори като Уан Липин на първо място е автентичната школа с древна традиция и приемственост, където методите са проверени от много поколения даоски майстори (това при Мантак Чиа просто липсва, защото той е бил частично запознат с някаква част от даоските учения в Тайван!) и свързването на даоската алхимия директно с практиката на Кунг-Фу (Мантак Чиа не е майстор в бойните изкуства!). Тези неща са доста сериозни и не ви съветвам да се доверявате на учители от ниско ниво като Мантак Чиа. В личен план, тъй като практикувам Ба-Гуа-Джан, мога да кажа, че даоската школа Лун Мън ("Драконови порти") е същата, която е практикувал е грандмайстор Дун Хайчуан - създателят на Ба-Гуа-Джан! Тази традиция води своето начало още от легендарния Люй Дунбин (един от 8-те безсмъртни)! Ще допълня само, че самият Джан Санфън (създателят на Тай-Дзи-Цюан) е писал коментари към трактатите на Люй Дунбин!....
Има и още един автентичен майстор, който преподава в САЩ - Гуан Сайхун (86 г.), който провежда семинари по Ци-Гун/Ней-Гун и също е специалист в традиционните стилове на Кунг-Фу (Син-И, Ба-Гуа, Тай-Дзи, Удан-Цюан, Ми-Дзун). Трябва да се разтърся в мрежата и ще ви дам линк за него. Животът му е описан в "Хрониките на Дао" (една романизирана биография, написана от негов ученик Ден Миндао; той е автор и на друга книга писана под ръководството на Гуан Сайхун - "Ученият воин", която е чисто практическа за храненето, режима, медитацията, Дао Ин и Ци-Гун).:chinese: :yin-yang: :chinese:

Ммм даа занимателна книга и много поучителна...
Честно казано мен ми е интересна темата и 10х на Миро, че отваря дума за нея...още повече, че некои от тези практики имат вторични ефекти, които много подобряват уменията в БИ...


Ангеле, ако си чел наистина книгата и си я възприел като "романче" или "сладки приказки около лагерния огън", те съветвам да я прочетеш внимателно пак - там има разни скрити картинки за адептите! Пък нищо не пречи вместо безмислени екскурзийки до Китай, да посетите следващия път манастирите в Удан или по-добре някой курс на майстор Уан Липин, за да си осмислите разходката в екзотични страни! Нищо лично, както се казва в тъпите американски екшъни!.......:up: :yin-yang: :P

Това мнение е редактирано от Доктора: 18 октомври 2008 - 22:57


#19 AngelZ

AngelZ
  • Дао
  • 393 мнения
  • Skype: qqq4qqq :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:БГ, София
  • БИ:WuTaiji, FengMoGun, FanZi, MiaoDao

Публикувано: 19 октомври 2008 - 07:37

Ангеле, ако си чел наистина книгата и си я възприел като "романче" или "сладки приказки около лагерния огън", те съветвам да я прочетеш внимателно пак - там има разни скрити картинки за адептите! Пък нищо не пречи вместо безмислени екскурзийки до Китай, да посетите следващия път манастирите в Удан или по-добре някой курс на майстор Уан Липин, за да си осмислите разходката в екзотични страни! Нищо лично, както се казва в тъпите американски екшъни!.......:up: :yin-yang: :P


Там сме.... :up: ...в Удан де...на семинари не ми се ходи

:confused: :confused: Що си мислиш,че счятам книгата за тъпо романче...турил съм я в библиотеката до "БАОПУДЗЪ" и "СУН ДЗЪ БИН ФА"

#20 Доктора_

Доктора_
  • Гости

Публикувано: 19 октомври 2008 - 11:17

Eто нещо повече за Гуан Сайхун: http://en.wikipedia....i/Kwan_Sai_Hung