Към съдържанието


Снимка

Техники за бой с меч


  • Please log in to reply
В темата има 190 мнения

#21 Dragony

Dragony

    KISS

  • Дао
  • 315 мнения
  • Пол:Мъжки
  • От:София
  • БИ:Kali / FMA, EHF

Публикувано: 17 август 2005 - 21:58

С едно движение отбиваш и атакуваш?? Т.е. при замаха отбиваш и после атакуваш или? На мен ми звучи като суриаге уаза. Другите- каеши и тобикоми уаза. Хмм, само толкова? Или имате предвид три принципа, с множество подтехники?
Хайде де, разказвайте, щото ми е много трудно да си систематизирам информацията която виждам в разни наръчници!
Аз водя по реките на кръвта ви
победите на вашите безсмъртия..

#22 Shamancho

Shamancho

    Кавалер

  • Дао
  • 275 мнения
  • Skype: shamancho :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:Варна
  • БИ:Историческа Европейска Фехтовка

Публикувано: 18 август 2005 - 01:21

Има се пред вид техника, която се наричаше double time, ако се не лъжа. Идеята е с едно и също движение да се защитиш и да поразиш провивника.
Да, става въпрос  за 3 основни принципа. От там нататък техники има много.
Аз лично предпочитам да използвам атаки по оръжието и сигурни контраатаки (обикновено от положения, в които по време на атаката мечът ми ме пази от противниковия).  Но разбира се всичко зависи от ситуацията, от използваните оръжия и от стила на фехтоване.
Die vor red der zedel. Jungk ritter, lere got lieb haben fröwen ia ere, so wöchse dein ere. Vebe ritterschaft und lere kunst, die dich ziert, jn kriegen zuo ern hoffiert.

Omnia Meo Nocet

#23 red dragon_

red dragon_
  • Гости

Публикувано: 18 август 2005 - 17:01

1.Всъщност причината от части да сте спортисти е, че имате ограничаващи правила.
2.Да, от кендо не разбирам. Смея да твърдя, обаче, че разбирам от бой с меч. И че мога да разсъждавам логично.
3. а) ние сме на състезание. Ти печелиш точка и се радваш, а аз съм нещастен.
б) ние сме на бойното поле. За няколкото стотни, преди мечът ми да ти разполови черепа, едва ли ще успееш даже и да се зарадваш. Аз пък ще съм нещастен през следващия половин час, докато ми изтича кръвта. Мисля, че разликата е очевидна.
4.Друг много ярък пример е и един кендо финал, който бях гледал - там единият се спаси от точка, като просто си наведе главата в страни и ударът попадна в рамото му. Изключително впечатляващо изпълнение, трябва да призная, но... сещаш се  :kenshin:
5.Дайте да спорим за нещо друго.

<{POST_SNAPBACK}>

1. Имаш в предвид, предполагам, че не се атакуват всички части на тялото. Така че ще обясня защо е така.
а) Това са части на тялото, които като бъдат поразени, слагат край на двубоя, в смисъл, единия или двамата няма да са в състояние да се бият повече. Затова и се зачитат само тези удари, при тях победата е безусловна.
б) Това са места, които са най-трудни за поразяване, съответно, ако можеш да поразиш тях, няма да имаш проблем и с останалите части на тялото.
в) Някои може да съзират някаква догматичност в това и да си мислят, че ще закостенееш при наличието на само 4 валидни цели. Няма такъв проблем. При нас няма категории, биеш се срещу мъже и жени, високи и ниски, с различен разкрач, от различна дистанция, с различни по дължина шинаи. Така че тези цели са винаги на различно място, особено пък китките, които могат да са от ниско долу, до високо горе. Пък и се движи мама му стара, не стои да чака да го ударят  :kuku:
2. Ами защо спориш тогава на тема Кендо :wink: Начина на бой не е само въпрос на тип оръжие, ами и на светоглед. И колкото и да имат допирни точки, все пак има и разлики между европейски и японски такъв.
3. а) Няма да вземеш точка, съдиите не са богове все пак, че да видят разлика от една стотна, ще го възприемат като едновременен удар - пуф и двамата са мъртви.
б) Ако е както ти казваш и двамата сте мъртви, само дето никой кендока няма да нанесе такъв удар. Корема не го мушкаме, а го сечем (отляво-надясно или обратното) под ребрата (да не заседне меча в някое ребро  ;D ) с движение на тялото по диагонал, в резултат на което цялото ни тяло ще е извън зоната удара. А ако мущкаме, ще е в гърлото, при което нашите ръце ще попречат на противника да си довърши движението + че си се гмурнал под опасната част на острието (сиреч дори да ме достигнеш, най-много малко да ме зашеметиш)
4. а)Това не е Кендо, за да е Кендо стойката ти трябва да е правилна. Всеки сенсей това ще ти каже - изправена стойка, удари към тебе се откроняват с меча, не се накланяш ти, стойката трябва да е винаги изправена. Така че определено не е бил кендока от високо ниво (и при мен инстинктите надделяват понякога, но се старая да пазя винаги изправената стойка)
б) Ударите винаги са фокусирани, ако е било удар в главата, значи фокуса му е бил между очите, там и се освобождава енергията му, след като е пропуснал главата, той е достигнал до рамото по инерция и не е имал достатъчно енергия за да направи нещо.
5. Предпочитам да не спорим, а да споделяме информация.

С едно движение отбиваш и атакуваш?? Т.е. при замаха отбиваш и после атакуваш или? На мен ми звучи като суриаге уаза.

<{POST_SNAPBACK}>

Ами когато тренирах рапира, там имаше такива мушкания, когато той те мушка, ти мушкаш насреща, като китка ти (и ефеса с нея) се движат напред и навън, а върха на рапирата остава в средата. Така ти отклоняваш неговото острие от себе си, същевременно го атакуваш. Същото ще стане при трета ката, ако протегнеш ръцете напред.

#24 airman_

airman_
  • Гости

Публикувано: 18 август 2005 - 23:31

) Това са части на тялото, които като бъдат поразени, слагат край на двубоя, в смисъл, единия или двамата няма да са в състояние да се бият повече. Затова и се зачитат само тези удари, при тях победата е безусловна.


Тогава защо примерно бедрото не е една таква зона ? С един удар отнемаш на противника възможността да стои прав, което автоматично печели двубоя за теб. Да не говорим, че от там минава една от най-големите артерии в човешкото тяло - почти сигурна смърт, ако бъде прекъсната. Съгласи се, че противника има много по-голям шанс да продължи битката с отсечена дясна китка, отколкото с отсечено бедро (ако издържи по някаква случайност болката, естествено)

Някои може да съзират някаква догматичност в това и да си мислят, че ще закостенееш при наличието на само 4 валидни цели. Няма такъв проблем. При нас няма категории, биеш се срещу мъже и жени, високи и ниски, с различен разкрач, от различна дистанция, с различни по дължина шинаи. Така че тези цели са винаги на различно място, особено пък китките, които могат да са от ниско долу, до високо горе. Пък и се движи мама му стара, не стои да чака да го ударят 


Да, но не само целите са ограничени. Ограничени са и видовете удари - никакви възходящи, били те вертикали или диагонали, никакви хоризонтали, с изключение на този с цел корема, никакви мушкания, с изключение на това в гърлото.

Така че определено не е бил кендока от високо ниво


Шамана може да ме поправи, ако греша, но мисля, че това беше финал на световно първенство (или може би японско, във всеки случай не нещо от което да очакваш "долнопробно" кендо)

Ами когато тренирах рапира, там имаше такива мушкания, когато той те мушка, ти мушкаш насреща, като китка ти (и ефеса с нея) се движат напред и навън, а върха на рапирата остава в средата. Така ти отклоняваш неговото острие от себе си, същевременно го атакуваш.



Да, прав си, това е една от тези техники. Друга е, например, когато контрираш неговият вертикален с хоризонтал, на нивото на главата му.

Поздрави,
Медка

#25 Shamancho

Shamancho

    Кавалер

  • Дао
  • 275 мнения
  • Skype: shamancho :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:Варна
  • БИ:Историческа Европейска Фехтовка

Публикувано: 18 август 2005 - 23:32

1.
a) не е вярно. Краката, например, са също толкова "дуелоприключващи", колкото и ръцете. Ключиците също, даже повече. За лицето и слабините да не говорим (макар че там е разбираемо защо не се удряте).
б) опитът ме е научил, че областта на китките е най-често удряната част от тялото при двубой. Краката, за сметка на това са трудна и леснозащитима цел.
в) но се губят много техники, удари и стойки. Между другото съм чувал и че постановката на краката при вас е именно такава, за да не предразполага към "забранени" удари, като тези отдолу например. Ще съм ти благодарен, в случай че греша, да ми обясниш защо всъщност е такава.
2. Мусаши казва, че начинът да съсечеш човек е само един и е еднакъв навсякъде по света  :chinese:
3. Добре, приемам.
4. Ами баш кендо си беше. Световен финал накакъв, или нещо такова. Джапанки се биеха, но не мога да ти кажа нито от коя година е, нито какво точно беше състезанието.
5. Умна приказка.
Die vor red der zedel. Jungk ritter, lere got lieb haben fröwen ia ere, so wöchse dein ere. Vebe ritterschaft und lere kunst, die dich ziert, jn kriegen zuo ern hoffiert.

Omnia Meo Nocet

#26 red dragon_

red dragon_
  • Гости

Публикувано: 19 август 2005 - 13:41

1.Тогава защо примерно бедрото не е една таква зона? С един удар отнемаш на противника възможността да стои прав, което автоматично печели двубоя за теб. 2.Да не говорим, че от там минава една от най-големите артерии в човешкото тяло - почти сигурна смърт, ако бъде прекъсната. Съгласи се, че противника има много по-голям шанс да продължи битката с отсечена дясна китка, отколкото с отсечено бедро (ако издържи по някаква случайност болката, естествено)
3.Да, но не само целите са ограничени. Ограничени са и видовете удари - никакви възходящи, били те вертикали или диагонали, никакви хоризонтали, с изключение на този с цел корема, никакви мушкания, с изключение на това в гърлото.

<{POST_SNAPBACK}>

1. Ами за да удариш бедрото, трябва да си оголиш главата. Пътя който ще измине твоя меч до бедрото ми е по-дълъг, отколкото пътя на моя до главата ти. В резултат по-вероятно е твоята глава да е сцепена и да си напълно мъртъв.
2. Не почти, а абсолютно сигурна смърт доколкото аз знам, просто няма как да я затегнеш, за да спреш кръвоизлива, пък и сигурно бълва кръв като от аниме. Обаче тя е отвътрешната страна на бедрото, така че ще трябва да ползваш сложно и дълго движение, което те връща към резултата от т.1. Като цяло не мисля, че е целесъобразно да се атакуват ниски цели, ако ти самия си изправен, виж, ако си долу, това е друг въпрос.
4. Няма ограничение за ударите. Всеки точен и силен удар, със силен киай и зан шин се признава, без значение посоката на нанасяне. Само сечене отдолу-нагоре мисля, че не се признава, защото реално ще си имаш проблеми.

1.a) не е вярно. Краката, например, са също толкова "дуелоприключващи", колкото и ръцете. Ключиците също, даже повече. За лицето и слабините да не говорим (макар че там е разбираемо защо не се удряте).
б) опитът ме е научил, че областта на китките е най-често удряната част от тялото при двубой. Краката, за сметка на това са трудна и леснозащитима цел.
в) но се губят много техники, удари и стойки. Между другото съм чувал и че постановката на краката при вас е именно такава, за да не предразполага към "забранени" удари, като тези отдолу например. Ще съм ти благодарен, в случай че греша, да ми обясниш защо всъщност е такава.
2. Мусаши казва, че начинът да съсечеш човек е само един и е еднакъв навсякъде по света  :chinese:
3. Ами баш кендо си беше. Световен финал накакъв, или нещо такова. Джапанки се биеха, но не мога да ти кажа нито от коя година е, нито какво точно беше състезанието.

<{POST_SNAPBACK}>

1а) за краката писах, ключицата, нищо ни пречи в реален двубой да я удариш, не е трубдна за уцелване. Защо не е валидна цел, ами предполагам, че защото можеш и със шинай да я повредиш, а не е гот така да осакатяваш приятелчето.
б)съгласен.
в)За постановката на краката, това дето го казваш, го чувам за първи път. Иначе така разположени ни позволяват по-голяма експлозивност и скорост на придвижването и лесна и бърза смяна на посоката. Иначе тарето служи за защита на слабините (ама пак пострадват понякога  :kuku: ) А за разнообразието от техники, голямо е, повярвай ми. Дори тези дето се тренират в шиай са много, отделно са тези от катите, отделно от иайдото. Вече въпрос на личен избор колко от тях ще изучиш както трябва.
2. Абсолютно. Ама друго имах в предвид. Съотношението защита:атака. Пример, един берсерк не мисли за защита, а само за атака, оттам разлики в начина на боя.
3. Сенсеите казват, за да е Кендо, трябва да е красиво, за да е красиво, стойката е много важна, трябва да е изправена. Уви по турнирите по кендо не винаги се играе Кендо. Просто е много трудно, а и някои не желаят  :( Това не значи, че няма да ти признаят удара и победата, ще ги признаят. Но пък пътя ти в Кендо ще свърши бързо. Без да следваш принципите на Кендо, никога няма да стигнеш нивото на големите майстори. А ако искате да сте сигурни, че гледате Кендо, гледайте тях, ние още учим и допускаме грешки.

#27 Samurai

Samurai

    Kenshi

  • Дао
  • 575 мнения
  • Пол:Мъжки
  • БИ:Кендо

Публикувано: 20 август 2005 - 16:47

б) ние сме на бойното поле. За няколкото стотни, преди мечът ми да ти разполови черепа, едва ли ще успееш даже и да се зарадваш. Аз пък ще съм нещастен през следващия половин час, докато ми изтича кръвта. Мисля, че разликата е очевидна.
Друг много ярък пример е и един кендо финал, който бях гледал - там единият се спаси от точка, като просто си наведе главата в страни и ударът попадна в рамото му. Изключително впечатляващо изпълнение, трябва да призная, но... сещаш се  
3. Абе баш си се страхувах... ама после. Щото по време на боя нямаш време да се страхуваш ;)


Привет Шаманчо. Ти коко пъти си бил на бойното поле и колко пъти си имал истински това усещане? Питам. защото аз не съм го имал, и колкото и да се опитвам да си го представя или сравня със ситуации в които малко или много е бил заплапен живота ми, не се получава.

Това за рамото: В Кендо е прието да се сече към главата с дълбочина до брадичката. Е, ако ти секат до брадичката естествено, че ако си отместиш главата, няма да те ударят в рамото, освен ако противникът ти не е на добро ниво и сече до долу. Всъщност тук има и друга подробност. Ударът не е сечене, нито мечът е боздуган и ако правилно разбираш това, ще ти е ясно, че този удар в рамото ще е безполезен. Лично аз не харесвам този вид защита и не я използвам защото е твърде слаба. Един важен принцип в кендо е да движиш цялото си тяло, тоесст в този случай на сечене към главата една полукрачка назад би те спасила. Ако пък, ти си позволяваш да замахваш под брадичката, повярвай ми, всеки опитен кендока ще те победи много бързо.


Да, но не само целите са ограничени. Ограничени са и видовете удари - никакви възходящи, били те вертикали или диагонали, никакви хоризонтали, с изключение на този с цел корема, никакви мушкания, с изключение на това в гърлото.


Бих добавил: никакви хвърляния, никакви подсечки, никакви ключове - неща които ги е имало в кендото преди втората световна война. Но този вид кендо , доколкото знам, все още се практикува в Япония, макар и не толкова масово колкото фициалното кендо. Отделно има много школи в кенджуцу които имат двубии с богу и в които са позволени удари (сечения) навсякъде. Веднъж имах джигейко с един представител на кенджуцу: резултата беше че незащитените части на ребрата ми бяха тъмносини около седмица. Нека попитам: Ако аз мога да уцеля без проблем малки цели като коте и мен, ще ми е проблем ли да уцеля всяка една част на тялото която реша че е важна?

За краката: Трудно ми е да си представя успешно сечене в краката. Може би нещо с приклякане и някакво извъртане за да се получи рязане или да речем това което е в нанахонме.
Комисията която е решавала какво да остави и какво да премахне от съвременното кендо е била съставена от хора които са били наясно с истинските битки. И най вероятно им е било много трудно да съчетаят безбройните стилове кенджуцу имащи понякога огромни различия.
Може би в някой от тези стилове а може би и във всички е имало такива техники. Просто е било сметмнато, че са маловажни в общ план. Иначе такива има в нагината и има съответните протектори за крака. Просто дължината на катаната не прави такива удари достатъчно ефективни.


Имало е и протектори за коте стигащи до рамото. Но нека не се заблуждаваме, че сме близо до истинската битка. Било то с удари по цялото тяло или в определени точки било то кендо или европейска фехтовка. Сенсея ми който се е върнал жив от две войни казва , че дори и този му опит не му е дал представа за една истинска битка с меч.


За красотата: Мусаши пише няколко пъти: "не забравяй,че главната ти цел е да посечеш противника". Сенсеят ми казва: ако не изглеждаш добре (красиво) имаш проблеми с кихона (базовата техника) ..........

Това мнение е редактирано от Samurai: 20 август 2005 - 16:53


#28 borx_

borx_
  • Гости

Публикувано: 20 август 2005 - 18:23

Всъщност в Кендо могат да се правят и "възходящи удари", само че това се вижда изключително рядко :)
Кобаяши сенсей, последният японски доброволец, който беше в България да преподава Кендо, ни е разказвал за състезание по Кендо, в което направил "възходящо" коте на своя противник, и така спечелил двубоя.

#29 Shamancho

Shamancho

    Кавалер

  • Дао
  • 275 мнения
  • Skype: shamancho :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:Варна
  • БИ:Историческа Европейска Фехтовка

Публикувано: 20 август 2005 - 19:25

1. Ами за да удариш бедрото, трябва да си оголиш главата. Пътя който ще измине твоя меч до бедрото ми е по-дълъг, отколкото пътя на моя до главата ти. В резултат по-вероятно е твоята глава да е сцепена и да си напълно мъртъв.


Е тука вече е мой ред да те обвиня, че нищо не разбираш от бой с меч, пък говориш. Първо, ако приемем, че си в "японска" стойка (не знам как й викате, по всичко личи, че в Европа точно такава стойка не се е ползвала, макар да има неин вариант, изнесен в страни до тялото), то тогава ръцете ти са на харата. От там пътят до бедрото е доста по-кратък от този до главата. Второ, съществуват много стойки, освен тази, включително и две ниски, при които върхът на меча сочи земята. Въобще няма да споменавам, че при завъртането на меча едната ти ръка винаги минава над главата и те пази (то пък взех, че споменах...).
За стойката ви не знам защо е такава, но във всеки случай, сравнени с нормалната  (сещаш се - широк разкрач, стъпала под ъгъл) маневреността й е ниска, а стабилността й - никаква. Ти, като тренирал рапира, би трябвало да усещаш много добре разликата. Което ме навежда на мисълта, че наистина по някаква причина е била въведена изкуствено.



Привет, Самурай. Разбира се в истинска битка не съм бил. Бил съм на възстановката на битката на Владислав при Шумен. Усещането е много близко - мечовете са метални, всички са надъхани, а гостите от Чехия са свикнали да млатят по бронирани противници и хич не се сещат, че плетената ризница от сечене пази, ама не и от удари.

Ударът не е сечене, нито мечът е боздуган и ако правилно разбираш това, ще ти е ясно, че този удар в рамото ще е безполезен.

Наистина не успях да разбера какво точно имаш пред вид. Но мечът е много по-тежък от шиная и съответно - много по-труден за укротяване. Освен това почти всички удари се нанасят с рамене и таз (останал съм с впечатлението, че при вас повечето се извършват от лактите) Направен във въздуха, този удар се спира горе-долу на нивото на слабините на предполагаемия противник - първо защото рязкото спиране изморява и изкарва от равновесие, и второ, защото от там трябва плавно да бъде изведен в друг удар/защита/изходна позиция. Макар че силата на удара наистина ще бъде максимална в прицелената точка, намаляването й за следващите 20 сантиметра ще бъде незначително.

Аз бих добавил още: никакви "half-sword" техники, никакви хватове по противниковото оръжие, никакви удари с ръкохватката... като прибавим и изброените от теб, излиза, че на съвременното кендо му липсват ужасно много неща, с което аз лично не мога да се примиря.

Нека попитам: Ако аз мога да уцеля без проблем малки цели като коте и мен, ще ми е проблем ли да уцеля всяка една част на тялото която реша че е важна?

Да, ще ти е проблем. Защото, както беше казано, противникът ти не стои на едно място. Всяка част от тялото се атакува, и съответно защитава по различен начин и въпросът с удрянето определено не опира до размера им.

Но нека не се заблуждаваме, че сме близо до истинската битка. Било то с удари по цялото тяло или в определени точки било то кендо или европейска фехтовка.

Но пък можем да направим всичко възможно да се доближим максимално.
Когато тези изкуства са били създавани, тяхната цел е била да те научат как да се справяш в истинска битка. А в истинската битка единственото ограничение е собствения ти морал. Всяко изкуствено наложено ограничение те отдалечава от изкуството и те приближава до спорта.

Това мнение е редактирано от Shamancho: 20 август 2005 - 20:47

Die vor red der zedel. Jungk ritter, lere got lieb haben fröwen ia ere, so wöchse dein ere. Vebe ritterschaft und lere kunst, die dich ziert, jn kriegen zuo ern hoffiert.

Omnia Meo Nocet

#30 Samurai

Samurai

    Kenshi

  • Дао
  • 575 мнения
  • Пол:Мъжки
  • БИ:Кендо

Публикувано: 20 август 2005 - 21:18

Първо, ако приемем, че си в "стандартна" стойка (не знам как й викате, по всичко личи, че в Европа точно такава стойка не се е ползвала, макар да има неин вариант, изнесен в страни до тялото), то тогава ръцете ти са на харата


Чудан но камае - меча ти сочи в лявото око на противника (може и в гурлото). Какво и е лошото на стойката.


От там пътят до бедрото е доста по-кратък от този до главата.


Всъщност от чудан но камае е удобно да се направи до (разсичане на корема. Не виждам как бих ти стигнал бедрото без да клекна или се наведа.

За стойката ви не знам защо е такава, но във всеки случай, сравнени с нормалната  (сещаш се - широк разкрач, стъпала под ъгъл) маневреността й е ниска, а стабилността й - никаква.


Това положение на краката е същото с което върви всяко човешко същество. Естественоста е важен принцип в кендо. Не виждам какво грешно има в него - ако беше така то хората щяха да вървят разкрачени и с пети под ъгъл.


Второ, съществуват много стойки, освен тази, включително и две ниски, при които върхът на меча сочи земята.


В кендо стойки много включително една в която мечът сочи назад и надолу.

Бил съм на възстановката на битката на Владислав при Шумен. Усещането е много близко - мечовете са метални, всички са надъхани, а гостите от Чехия са свикнали да млатят по бронирани противници и хич не се сещат, че плетената ризница от сечене пази, ама не и от удари.


Тук говорим за живот. Не го сравнявай с натъртени мускули ожулена кожа и т.н. Над това трябва да мислиш повече.

Наистина не успях да разбера какво точно имаш пред вид. Но мечът е много по-тежък от шиная и съответно - много по-труден за укротяване.


И аз имам яйто катана зная колко тежи. За да ме разбереш вземи един кухненски нож у удари с него самун хляб. Резултата ще е никакъв. След това удари и едновременно с удара мръдни напред - ножа реже. Катаната реже, меча реже, сабята реже, боздугана троши, бойният чук троши.

Освен това почти всички удари се нанасят с рамене и таз (останал съм с впечатлението, че при вас повечето се извършват от лактите) Направен във въздуха, този удар се спира горе-долу на нивото на слабините на предполагаемия противник


В кендо удара тругва от левият крак може и от десния. После различни мускули на ръцете както и тези на гърба и раменете. Целта е да се постигне естественост и да се избегне умората. Наистина трябва да пробваш този удар до слабините в кендо. Отговора е мен нуки мен (иппонме)  и дори главата не можеш да си мръднеш.

Когато тези изкуства са били създавани, тяхната цел е била да те научат как да се справяш в истинска битка. А в истинската битка единственото ограничение е собствения ти морал. Всяко изкуствено наложено ограничение те отдалечава от изкуството и те приближава до спорта.


Доколкото разбирам тезата ти е че щом в кендо има ограничения не е реално. Всъщност аз не съм чувал някой сенсей да твърди че е реално. Това е метода с който са били развивани определени способности на тялото и духа които са били необходими за да влезеш в бой. Забрави какво си гледал по филмите. Не ми говори за синини, аз ги имам след всяка тренировка - влез в един двубой бил той и учебен и тогава ше разбереш за какво говоря. Тогава ще се срещнеш лице в лице с враг който също иска да победи който също владее изкуството. И той ще се оценява от хора по вещи от вас. Тогава ще разбереш колко трудно е да се победи и колко лесно се губи. И няма да ми говориш за спорт и ограничения.

#31 red dragon_

red dragon_
  • Гости

Публикувано: 20 август 2005 - 22:27

1. Е тука вече е мой ред да те обвиня, че нищо не разбираш от бой с меч, пък говориш. Първо, ако приемем, че си в "японска" стойка (не знам как й викате, по всичко личи, че в Европа точно такава стойка не се е ползвала, макар да има неин вариант, изнесен в страни до тялото), то тогава ръцете ти са на харата. От там пътят до бедрото е доста по-кратък от този до главата.
2. Второ, съществуват много стойки, освен тази, включително и две ниски, при които върхът на меча сочи земята.
3. Въобще няма да споменавам, че при завъртането на меча едната ти ръка винаги минава над главата и те пази (то пък взех, че споменах...).
4. За стойката ви не знам защо е такава, но във всеки случай, сравнени с нормалната  (сещаш се - широк разкрач, стъпала под ъгъл) маневреността й е ниска, а стабилността й - никаква.
5. Бил съм на възстановката на битката на Владислав при Шумен.
6. Но мечът е много по-тежък от шиная и съответно - много по-труден за укротяване.
7. Освен това почти всички удари се нанасят с рамене и таз (останал съм с впечатлението, че при вас повечето се извършват от лактите)
8. Направен във въздуха, този удар се спира горе-долу на нивото на слабините на предполагаемия противник - първо защото рязкото спиране изморява и изкарва от равновесие, и второ, защото от там трябва плавно да бъде изведен в друг удар/защита/изходна позиция. Макар че силата на удара наистина ще бъде максимална в прицелената точка, намаляването й за следващите 20 сантиметра ще бъде незначително.
9. Аз бих добавил още: никакви "half-sword" техники, никакви хватове по противниковото оръжие, никакви удари с ръкохватката... като прибавим и изброените от теб, излиза, че на съвременното кендо му липсват ужасно много неща, с което аз лично не мога да се примиря.
10. Да, ще ти е проблем. Защото, както беше казано, противникът ти не стои на едно място.
11. Всяка част от тялото се атакува, и съответно защитава по различен начин и въпросът с удрянето определено не опира до размера им.
12. Но пък можем да направим всичко възможно да се доближим максимално.
13. Когато тези изкуства са били създавани, тяхната цел е била да те научат как да се справяш в истинска битка. А в истинската битка единственото ограничение е собствения ти морал. Всяко изкуствено наложено ограничение те отдалечава от изкуството и те приближава до спорта.

<{POST_SNAPBACK}>

Уффф, само не мога да разбера защо си толкова надъхан, ами изиграй поне един тренировъчен двубой с кендока и тогава обяснявай колко сме зле. Та поред
1. Съвсем между другото тренирам Кендо, това май се води бой с меч  ;D И едва ли точно ти ще можеш да ми кажеш колко разбирам, след като дори не си ме наблюдавал. В добавка, меча е продължение на ръката, а тя описва дъга с център рамото. Ако моят меч се стоварва върху главата ти, дали твоя ще достигне краката ми.  И още една добавка, дори не е необходимо да замахвам, от чудан-но-камае (така се нарича основната позиция) мога просто да протегна леко напред меча си и сам да се намушиш на него.
2. И при нас ги има, ама това хич няма да ти помогне да посечеш крака.
3. И такава стойка има и според зависи се атакува или въпросната ръка (ах как обичам  :kuku: ) или се мушка гърлото. Както виждаш варианти има.
4. Стабилна си е, повярвай ми и много по-експлозивна. За равновесието е важно положението на цялото тяло, не само на разкрача. Погледай малко състезания и ще видиш силата на сблъсъка на телата, не падат, стоят си.
5. Освен тази битка, какъв друг практически опит с меч имаш?
6. Ех пиле шарено  :sunny: , ако не можеш  да си укротиш меча, за къде си тръгнал въобще  ;D Та ти си плачеш за нуки техники  :evil:
7. Хара и рамене, къде си ги видял тези лакти не знам, ама не сме балъци да си ги разбиваме  ;D
8. Тцъ-тцъ, ма досега си мислех, че наистина тренираш нещо, ама май само книги четеш. Всеки трениращ сериозно, независимо какво, ще ти каже, че е точно обратното. В добавка, колко време ти отнема това плавно спиране, през което си абсолютно оголен за атаки.
9. Какви са тези "half-sword" техники? За да хвана чуждата оръжие, трябва да пусна моето, защо ми е да го правя? Никакви удари с ръкохватка, хм, че аз си удрям с нея, пак не ти е вярна информацията  :kuku: Май не си наясно колко точно съдържа Кендото, та да правиш оценка за липсите му, пък и какво значи, че не можеш да се примириш, някой насила да те кара да тренираш Кендо?
10. Не стои, ние така и тренирам, с много движение, така че нямаме проблем с това. Въпрос, ако можеш всеки път да уцелиш десятката, значи можеш да оцелиш каквото си поискаш.
11. Чак пък, всяка част на тялото може да се атакува по всеки един начин, а защитата се съобразява с начина на атаката, като пак имаш избор от техники.
12. Едва ли си се доближил повече от нас до реалната битка.
13. Прочети историята на нашето изкуство. Едва ли някой ще успори класата на майсторите, които са го създали. Минавало ли ти е наум, че просто са създали система, която ефективно да те подготви, без да се самоосакатявате повреме на тренировка. Кендо не създадено за спорт, спорта никога не е бил цел в Кендо. Турнирите по Кендо са част тази подготовка, а не крайна цел.

#32 Shamancho

Shamancho

    Кавалер

  • Дао
  • 275 мнения
  • Skype: shamancho :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:Варна
  • БИ:Историческа Европейска Фехтовка

Публикувано: 20 август 2005 - 23:04

Амчи тъй... подред.

Самурай:

1. Абсолютно нищо. Не съм казал, че е лоша, просто казах, че в Европа не са я използвали (всъщност след като се порових малко, открих, че понякога се е срещала като разновидност на една от ниските стойки - "желязна врата")

2. Два варианта - или променяш ъгъла на разсичането в корема (като просто наведеш върха надолу), или рязко вдигаш лявата ръка към лицето си, а дясната минава покрай собственото ти дясно бедро. Естествено, с размяна на ръцете можеш да нанесеш удара и от ляво. Точно тази стойка, наистина, не е особено удобна за такъв удар, но в никакъв случай не е невъзможно. Съвсем отделно, кляканията и навежданията под различни ъгли са много често срещани похвати (особено навежданията).

3. Несъмнено. Но когато човек ходи, той е нестабилен. От подобна изправена стойка могат да те изкарат от равновесие както си искат.

4. Добре. Просто не съм виждал да го правят, съжалявам.

5. Да, в никакъв случай не може да става дума за сравнения. Но тук говорим за техника, не за психика.

6. Тук си в огромна грешка. Мечовете секат. Понякога режат (правите рядко, извитите са по-подходящи). Не е въпрос само на острота, масата има много решаващо значение. Ако се водим по твоя пример, ще вземем едно чукче, от тея, с които докторите почукват по коленете, и ще докажем, че бойния чук не може да пробие броня.  :wooow:

7. Не бих си и помислил да го пробвам в кендо. Шинаят е прекалено лек, за да има нужда от такива движения.

8. Както казах, в двубои съм влизал. При това без кой знае какви предпазители (липса на пари, сещаш се  :huh: ). И да, това, което не ми харесва в кендо е, че не е реалистично. Само не знам филмите какво общо имат в случая  :confused:

red dragon: амчи и ти си надъхан, какво, лошо ли е ? Мисля, че не си ме разбрал правилно. Не се опитвам да ви обясня колко сте зле - абсолютно не изключвам възможността един кендока да ме потроши от бой. Спорим за принципни неща.

1. Хех, и ти не си ме виждал, но пак твърдиш, че нищо не разбирам.
Любопитно ми е как ще го направиш, след като с моето движение а) аз ще съм покрила главата си и ударът ти ще се "стовари" върху гарда, б) острието ми се движи пред тялото ми и твоето евентуално мушкане ще бъде парирано от удара ми.

2. Казах вече. Чудя се, обаче, защо ли навремето са носили брони по краката и слабините, след като е толкова безсмислено да удряш отдолу ? Сигурно за красота, а ?

3. Варианти винаги и за всичко има, не мислиш ли ?

4. Ами да. Щото и двамата си скачат едновременно. В крайна сметка всичко опира до елементарна физика - въпрос на център на тежестта и ширина на основата.

5. Освен тренировките ли ? Ами не знам.... а ти ?

6. Хех, пробвай някой път да повъртиш нещо, тежащо 3 пъти повече от шиная ти и тогава ще говорим, пише шарено.

7. Ударът не става ли с движение от лактите ? Като гледам, баш така ми изглежда. Объркал съм се явно.

8. Пич, "плавно" не означава "бавно". Сигурен съм, че сенсеят ти е говорил за такива неща като "ритъм" на схватката.  Би ли ме светнал кое точно е "обратното", че да си посипя главата с пепел ?

9. "half-sword" е техника, при която едната ти ръка, обикновено лявата, хваща острието. Получава се нещо като къса тояжка с връх и острие. А острието на противника хващаш главно, за да му го отнемеш.
Искаш да кажеш, че използваш техники, в които удряш противника с края на цуката в лицето ? Или пък такива, в които хващаш меча изцяло за острието и налагаш противника с гарда и баланса като с боздуган? Странно... бях готов да се закълна, че в правилата ви пише, че удари с цуката са невалидни.

10. & 11. Можеш да уцелиш всяка цел, когато стои неподвижно. Но различните части на тялото се намират на различно място, движат се по различен начин, мечът ги покрива по различен начин и тн. Нали не възприемаш тялото си като сфера, която няма значение откъде я удряш ?

12. Възможно е. Но все още никой не е измислил мярка за усещане.

13. Ам да, идвало ми е. Даже съм убеден, че това са имали пред вид... поне в началото. Но сегашното кендо не е същото като при създаването си.
Die vor red der zedel. Jungk ritter, lere got lieb haben fröwen ia ere, so wöchse dein ere. Vebe ritterschaft und lere kunst, die dich ziert, jn kriegen zuo ern hoffiert.

Omnia Meo Nocet

#33 Samurai

Samurai

    Kenshi

  • Дао
  • 575 мнения
  • Пол:Мъжки
  • БИ:Кендо

Публикувано: 20 август 2005 - 23:36

Шаманчо, дискусията наистина е интересна. Но тук трябва да уточним някои неща:

1. Няколко пъти разглеждам сайтове за европейска фехтовка и ми прави впечатление че стойките са същите като в кендо. Дори бих ги назовал на японски. Сущо така съм впечатлен че подробности като ъгъла на меча са същите.

2. Не си и помисляй да хващаш катана с голи ръце.

3. В кендо има все още техники с тяло и с дръжката: е не са това което би искал но дават разнообразие.

4. Все пак катаната и мечът се различават. А сабята е нещо друго. Хубаво е тук да кажеш за какъв точно меч става въпрос.

5. С една дума разкажи малко повече за това с което се занимаваш: оръжия методи традиции, има ли съсстезания, при кого си учил ?

Има една стара тема във ворума засягаща донякъде темата , в нея бях цитирал една статия която не мога да открия: (http://daobg.com/for...owtopic=862&hl=)

Popadna mi edna statija na tazi tema: www.thehaca.com/essays/knightvs.htm .

Srednovekoven evropejski ricar sreshty Japonski samyraj.

Eto chast ot statijata prez skromnite mi sposobnosti na prevodach:

Vinagi e bilo interesno da se otgovori na vuprosa za izhoda na dvyboj mezdy srednovekoven evropejski ricar i japonski samuraj. Razsuzdenija ot roda : "Koj bi pobedil " v edna realna bitka naistina grabvat vuobrazenieto. Koj shte ocelee ili koj e bil po dobrijat boec v onezi dalechni vremena sa seriozni pitanija no vsushtnost sa dosta bezpochveni. Ako shte se sravnjavat ricar i samyraj trjabva da se znae che vseki ot tjah ima bronja, oruzie i metodi suobrazeni s protivnik ot sushtata epoha i geografska sreda. Sus sushtija yspeh bihme mogli da popitame " Koj e po dobur rota za boj v dzunglata ili ski otrjad.................

..... Kakuv ricar bihme izbrali: Muzestven Norman s mech i shtit ot 1066 ta ? Anglijski ili frenski chevalier ot 1350? Ili moze bi italianski condottieri ot 1450 v pulno snarjazenie ili tevtonski ricar ot 1400 te ? ....... Kakuv shte e samyrajat: nosesht starata kytiepodobna miromachi bronja i tachi ili do-mari bronja ot perioda Kamakura i dobre poznatata katana?...........


......Samyrajskata bronja ot 16 ti vek e bila pravena za chovek mezdy 5'3" и 5'5" докато ежропейските брони от сусхтийат период са били суотжетно мездъ 6' и 6'5"......Рицарските брони и оружия са продукт на динамичното взаимодейстжие на латинската келтската и германската култури както и на турски и арабски влияния.......... В личностен план бихме предположили известен ефект на фатализъм от самурайският кодекс на Бушидо и даже изявено желание за смърт които да мотивират самурая. Но тогава не бихме могли да не вземем под внимание количеството набожност и вяра които биха могли да мотивират знатният рицар или идеалите за кавалерство които биха го поддържали до смуртта..........

Бронята променя нещата в дуелирането. Ако никога не сте обличали броня , не можете да си представите как тя влияе на вашите движения и на изпълнението на една обикновенна техника. Казано е че докато европейците са правили своите брони да сломяват мечове, японците са конструирали техните мечове да сломяват брони...... Най добрата японска броня е била направена от малки плочки стегнати заедно с копринени върви с цел да предпазва от хлъзгащото рязане на катаната............Казват че ранните стилове брони са устроени от големи квадратни плочки повече за да предпазват от стрели. Късните форми се изготвят вече с класическата цел да предпазят от острието на катаната....... Но как такава броня би предпазила от мушкане с тясното острие на рицарски меч?Това е един съществен въпрос.......

Средновековната европейска броня е била правена и оформяна повече да отблъсне удари и да поеме пробождания от мечове и копия. Рицарските брони варират от финно изплетени ризници които могат да поемат сечения и да предотвратят рязания до плътните метални брони предпазващи от удари и от пробождания. Пълният комплект от добре подбрана благородническа броня е била известна като неподражаема с доброто си устройство и с мощта си и с изискването на напълно различни специализирани оръжия за ефективното и преодоляване. Тя е била просто неуязвима за сечене - даже би могло да се предположи и за сечене с изключително острата катана./ Някои даимийо от 16 век всъщност са притежавали тогавашни европейски брони и даже са ги обличали в битка- те не са ги подценявали като екзотика/..................


........ Ние трябва да обсъдим дали рицарят в този въображаем двубой ще бъде въоръжен с известният щит и къс меч или ще използва само дълъг меч?...........
....Средновековният стил на бой с меч и щит е съвършенно различен от хващането с две руце и широките безмилостни сечения на Кенджуцу. Средновековният къс меч е бил владян с повече плавни извивки на ръката приклякания и захождащи стъпки напред и назад........ Мечът и щитът са голямо предимство пред едничкият меч...........


....... Разбира се има още много фактори които могат да будат повдигнати когато се спекулира с въображаем двубой между рицар и самурай. Моят собствен отговор на този вупрос е че е невъзможно да се отговори но би бил чудесен експеримент. Да бъдеш велик войн е съвкупност от индивидуални способности и технически фактори които не са изключителни за никоя култура или период от време. По добрият печели и който спечели следователно е по добър боец , или поне с по голям късмет.


Това мнение е редактирано от Samurai: 20 август 2005 - 23:38


#34 Rising Sun

Rising Sun
  • Дао
  • 44 мнения
  • Пол:Мъжки
  • От:Варна

Публикувано: 21 август 2005 - 09:32

Самурай, прочетох изказванията ти. Говориш така, сякаш Кендо е над всяко друго бойно изкуство за работа с катана. Нали Кендо е на спортни начала, но на основата на изкуството за работа с японска сабя. Има много други позиции, техники и движения, които предполагам не са ти известни и поради спецификата си, ти изглеждат сложни, но именно в тях се състои изкуството да победиш и да оцелееш. Винаги съм смятал, че в една среща има само един начин по които трябва да се биеш, и той е - независимо на състезание или на тренировка, с бокен или катана - трябва да го правиш все едно животът ти е на косъм от всяко движение на противника. Успееш ли така да тренираш духа си, няма значение какво държиш в ръцете си и как си застанал. Ползваш това което можеш. А що се отнася до техниките - в кендо те са нарочно ограничени, както и позициите. Аз лично не съм против това, но да се смята че това е най-доброто, просто е немислимо. Там където има правила, няма развитие.

:yin-yang:  :yin-yang:  :yin-yang:
Защитавай светлината, осветявай тъмнината.
Fight to the end!

#35 Samurai

Samurai

    Kenshi

  • Дао
  • 575 мнения
  • Пол:Мъжки
  • БИ:Кендо

Публикувано: 21 август 2005 - 10:08

Привет Rising Sun.

Говориш така, сякаш Кендо е над всяко друго бойно изкуство за работа с катана.


Напротив , любимият ми Чиба сенсей е преподавал Хокушин Итто Рю.

Но в това няма никакво значение, както ти сам казваш:

Винаги съм смятал, че в една среща има само един начин по които трябва да се биеш, и той е - независимо на състезание или на тренировка, с бокен или катана - трябва да го правиш все едно животът ти е на косъм от всяко движение на противника. Успееш ли така да тренираш духа си, няма значение какво държиш в ръцете си и как си застанал. Ползваш това което можеш


Бих добавил че има една лека разлика между истински двубой и тренировъчен колкото и да навлизаш в искуството.

А що се отнася до техниките - в кендо те са нарочно ограничени, както и позициите. Аз лично не съм против това, но да се смята че това е най-доброто, просто е немислимо. Там където има правила, няма развитие.


Най добро за какво? Ето какво казва Чиба сенсей :

- Такова каквото е било през ерата Токугава, да. Когато говорим за буджуцу днес, трябва да се обърнем към книгите по история. Също както рицарите в Европа: в един момент те отживяват своето време. Аз мога да практикувам старата ката с теб и ние двамата да поддържаме мъждукащата светлина на миналото жива, но само за историята, за да могат новите поколения да зърнат кендо стилът Чиба. Днес, в нашата ката скоростта и посичането не са толкова важни колкото етикетът и самоконтролът. От -джуцу до -до е извървян дълъг и сложен път. Той започна през Мейджи ерата и прродължава в днешни дни. Изравняването на боен път и бойно умение е недоразбиране което се корени в начина  по който вадза бива преподавана и в целта с която е преподавана. Когато някой каже "Хайде да играем кендо" аз мисля за боен път (до) , но когато същият човек каже "Иппон шобу" (дуел до първи удар) умът казва на тялото ми това е бойно изкуство. С иппон шобу аз зная че животът ми е на карта. Богуто и шинаят не са вече важни, аз зная той има меч и аз имам меч. Тренировката трябва да е единственият фактор в дуела. Кендоката винаги трябва да набляга на самоусъвършенстването чрез тренировката си със всичките и части от духовна дисциплина и сурова практика. Това ново будо трябва да облагодетелства обществото и за да го направи будо не трябва да е част от живота на хората на бойните изкуства, то трябва да е техният живот.


А що се отнася до техниките - в кендо те са нарочно ограничени, както и позициите


Всъщност в един момент от развитието си всеки кендока (струва ми се не само ) излиза извън техниките и тогава боят е на друго ниво. Много страно ми звучат всички  тези ограничения. Изкуството на меча започва от сърцето.....

#36 Shamancho

Shamancho

    Кавалер

  • Дао
  • 275 мнения
  • Skype: shamancho :: чат
  • Пол:Мъжки
  • От:Варна
  • БИ:Историческа Европейска Фехтовка

Публикувано: 21 август 2005 - 10:28

Прав си, интересна е... знам че понакога се изказвам малко по-крайно и с това създавам напрежение. Извинявам се още веднъж.
Та тъй,

1. Много е възможно, въпреки че някои от европейските стойки биха били доста неудобни при кендо-постановка на краката. Или поне на мен ми е неудобно.

2. Не си помислям. Нито пък европейски меч - не се различават много по острота. За тая цел си има ръкавици.

3. Например ? Ще ми е интересно, защото на нито едно състезание, което съм гледал, не съм виждал такива техники.

4. Различават се, но не толкова. Извитите оръжия наистина предполагат по-приплъзващи удари, но това не означава, че не могат да секат.

5. За съжаление в България не съществуват традиции и школи за средновековния европейски бой. Ако трябва да сме точни, традиции никъде не съществуват - всички школи се развиват въз основа на наръчниците, оцелели до днес. И ние правим точно това - разучаваме наръчниците и се учим от опита на хората, минали по този път преди нас. Ние специално с еърмена си падаме по мечовете за 1,5 и 2 ръце и се занимаваме главно с тях. Но се опитваме да не загърбваме и другите стилове.


А иначе спорът, посочен от теб е напълно безсмислен (особено подкрепен с мнения от сорта "ми тя катаната ще разсече рапирата" и "На рицар не бих заложил, защото са им много некачествени мечовете" :wooow:  ;D ). Най-малкото защото когато самураите са били в разцвета си, рицарството отдавна е било залязло. Да не говорим, че взети от един и същи период, воините от двата региона се различават коренно и по доктрина и по въоръжение. Но ако изобщо трябва да се спори по въпроса... бих казал, че ще победи този, който е по-добър.

Това мнение е редактирано от Shamancho: 21 август 2005 - 11:13

Die vor red der zedel. Jungk ritter, lere got lieb haben fröwen ia ere, so wöchse dein ere. Vebe ritterschaft und lere kunst, die dich ziert, jn kriegen zuo ern hoffiert.

Omnia Meo Nocet

#37 Samurai

Samurai

    Kenshi

  • Дао
  • 575 мнения
  • Пол:Мъжки
  • БИ:Кендо

Публикувано: 21 август 2005 - 23:14

1. Обясни ми каква е твоята постановка на краката

2. Поради специалното наточване на катаната (като бръснач) не се позволява дори оникновенни докосвания на която и част да е от острието, освен когато трябва да се почисти с фин плат.

3. Една от тези техники е Тай атари (сблъсък на телата) която ми е любима и съм я прилагал много пъти. Блъсваш противника в областта на хара и в момента в който е полетял му нанасяш удар. В реална битка техниката има много приложения свързани с терена. Класическите техники с дръжката ние не прилагаме но повярвай ми познаваме ги. Тази която е, например, удар с цугагашира при вадене няма как да се приложи защото в двубой сме с извадени мечове. Но затова пък, техниките от цуба зареай са много и не малък брой от тях започват с изблъскване на противниковият меч или подвеждане.

4. За разликите между сякане и рязане те съветвам да издириш материал от европейската фехтовка и да го прочетеш. Почти всички техники с катана са с цел разрязване. Тук не твърдя, че не можеш да убиеш човек като само го удариш. Това можеш да направиш и с боккен в главата и резултата ще е разбиване. Ако искаш да "отсечеш" главата трябва да пристъпиш към рязане което е по сложно. Казаците, например, са използвали пленници за да си пробват умението да "режат" глави. Тази им печална слава е накарала австроунгарците през първата св. война да убиват всеки пленен казак. Затова, много от казаците като виждали че ще влязат в плен напъждали коня, сваляли шароварите с червени ленти и обличали по безопасни панталони.

5. Дай някакви интересни сайтове, литература , някакви подробности. Какъв е размера на мечовете ви? Какво е това "една и половина ръка" ? Спомена за плетена ризница. Това ли ви е защитата. Провеждате ли двубои? По какви правила?

#38 Слънчев мечо

Слънчев мечо

    Вечно гладно мече

  • Дао
  • 263 мнения
  • Пол:Мъжки
  • От:Шумен,Центъра на света

Публикувано: 22 август 2005 - 06:57

Винаги съм смятал, че в една среща има само един начин по които трябва да се биеш, и той е - независимо на състезание или на тренировка, с бокен или катана - трябва да го правиш все едно животът ти е на косъм от всяко движение на противника. Успееш ли така да тренираш духа си, няма значение какво държиш в ръцете си и как си застанал. Ползваш това което можеш. А що се отнася до техниките - в кендо те са нарочно ограничени, както и позициите. Аз лично не съм против това, но да се смята че това е най-доброто, просто е немислимо. Там където има правила, няма развитие.

:yin-yang:  :yin-yang:  :yin-yang:

<{POST_SNAPBACK}>


Ама това звучи много абсурдно ще ме извиняваш . Аз лично хабер си нямам от кендо , обаче животът ти виси на косъм е прекалено сложно ........... поради много причини . Знаеш ли какво е да ти виси животът на косъм , ако да - то тогава няма да казваш горните думи защото това не можеш да го тренираш . Не и този дух .
За правилата :) е това съм го чувал прекалено често в годините . Винаги ще се намери един "боец" който да го каже . Е няма лошо да го мислиш . Бой без правила а , ами добре - опитай . Искам да видя тогава какво развитие ще постигнеш . 


Да ме извиняваш ако ти звуча малко заядливо , щото на мене така ми звучи . Но не намерих как да смекча повече моят пост !


Тук имаше един дето говореше за възстановката да не той :
Или може би е някъде тук :)


:)


лек ден

Това мнение е редактирано от Слънчев мечо: 22 август 2005 - 07:19

Защото въпреки че Яденето на Мед бе много хубаво нещо, има един момент - точно преди да започнеш да ядеш, който е по-хубав, отколкото след като започнеш, но Пух не знаеше как се нарича той.

Скаутски клуб "Мадарски конник"

#39 airman_

airman_
  • Гости

Публикувано: 22 август 2005 - 07:09

Самурай,
за постановката на краката и стойките, погледни тук (ако вече не си го направил) - http://www.thearma.o...tancesIntro.htm
Краката са разположени така, защото позволяват голяма маневреност на тялото - можеш да направиш крачка във всяка една посока във всеки един момент, можеш да наклониш тялото и да пренасяш тежест от единия на другия крак когато искаш, без това да пречи на стабилността ти. Позволява ти също така да правиш извъртания на пръсти, почти без да мърдаш от мястото си. Въобще, възможностите са много.

Не се заблуждавай, катана не е по-остра от европейските мечове. Още по-малко пък са я заточвали "като бръснач". Говоря исторически, разбира се. Все пак прословутият култ към меча, в екстремната си форма, се е появил чак през 19 век.

Ето ти един интересен сайт - http://www.thearma.org/ В него можеш да намериш споменатите наръчници (manuals), както и видео материал, статии и есета.

Меч за ръка и половина е меч, който може да се използва както с една, така и с две ръце. Ще ти дам пример с японски оръжия, предполагам с тях си запознат по-добре - катана и тачи са ръка и половина, за разлика от но-дачи, който е изцяло двуръчен.

Размерът на европейският меч варира, но обикновено е в границите на 100 - 120 см обща дължина, с дължина на острието от 80 до 95 см.

Нашата историческа цел е края на 13-ти век. По това време започват да навлизат на въоръжение кованите брони, но все пак по-голямата част от защитата се състои от ризница. Ризницата я плетем сами, а кованите парчета ги поръчваме.

Поздрави,
Медка

Това мнение е редактирано от airman: 22 август 2005 - 07:10


#40 Dragony

Dragony

    KISS

  • Дао
  • 315 мнения
  • Пол:Мъжки
  • От:София
  • БИ:Kali / FMA, EHF

Публикувано: 22 август 2005 - 09:04

Цецо, какво е теглото на оръжията които вие използвате?
Учудва ме, че не използвате противотравмени куртки под ризниците. За демонстрации- ясно, ама на възстановката, където казваш, че боят си е бил сериозен.. хъх.
Мислите ли да се придържате към тривиалната система от наименования на ударите и стойките, или ще въвведете своя система от имена и номерация ?
Аз водя по реките на кръвта ви
победите на вашите безсмъртия..